گیلان سال آینده از اعتبارات بازآفرینی شهری بیشتری بهره‌مند می‌شود

0 53

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت: استان گیلان در سال آینده در حوزه بازآفرینی شهری از اعتبارات بیشتری بهره‌مند می‌شود.

عصر کاسپین/ جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جلسه بازآفرینی شهری در فرمانداری رشت اظهار داشت: سال مالی مورخ ۳۰ اسفند در طرحی ۲ فوریتی آماده شده و احتمالاً در تیرماه اعتبارات در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت: در جلساتی که با آقای نوبخت و آقای عبوری و سایر مسئولان کشوری برگزار شد بنا بر این شد که از آنجایی که در سال گذشته اعتبارات کمی در گیلان هزینه شد امسال اعتبارات بیشتری در اختیار گیلان قرار گیرد.

وی گفت: در تبصره ۵ و تبصره ۸ منابع خوبی به گیلان اختصاص می‌یابد و درخواست ما از شهردار رشت این است که با توجه به وجود منابع از تبصره ۳ استفاده کرده و از کارهای جمع‌آوری فاضلاب که اکنون به یک بحران در رشت تبدیل‌شده را تسهیل ببخشد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بیش‌از ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ فاضلاب در منطقه گل‌ها و اطراف آن برآورد شده افزود: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات شرکت آب و‌ فاضلاب و تبصره ۳ تعیین شده و باید به زودی فاضلاب این مناطق جمع‌آوری شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال‌های زیادی است که احیاء تالاب عینک در حال بررسی بوده و در جلسات شهرداری قبلی نیز پیگیری شد و تا اکنون محقق نشده است‌.

کوچکی‌نژاد ابراز داشت: همه دستگاه‌ها اعم از فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌ها باید در احیای تالاب اهتمام داشته و می‌توان در تجهیزات مربوط به لای روبی تالاب از ظرفیت‌های جهاد کشاورزی بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاد دادیم که حرم خواهر امام در لیست حرم‌های بزرگ کشور قرار گیرد گفت: از این طریق می‌توانیم در بازسازی‌ حرم‌های بزرگ کشوری این حرم را نیز لحاظ کرده تا برای آن بودجه‌ای اختصاص یابد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس بیان کرد: برای خیابان اقتصاد ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و اما هنوز به سازمان بازآفرینی شهری تخصیص پیدا نکرده که در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای بازآفرینی شهری رشت هزینه چندانی نشده و ان‌شاالله بتوانیم از منابعی که در سارمان بازآفرینی شهری وجود داشته و متعلق به گیلان است نهایت استفاده را ببریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مباحث آموزشی در حوزه فضای آموزشی وضعیت خوبی نداشته و با توجه به اینکه شهرداری متولی این امر است باید امکانات و فضای بیشتری به این بخش اختصاص یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =