۱۱ هزار معتاد در “رشت” جمع‌آوری شدند

0 76

فرمانده انتظامی رشت با بیان اینکه مواد مخدر بیشترین عامل دستگیری در رشت است گفت: امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۴۴۵ معتاد متجاهر در رشت جمع‌آوری شد.

عصر کاسپین/ سرهنگ محمود حافظی اظهار داشت: بیشترین آمار دستگیری و تشکیل پرونده در گیلان در حوزه مواد مخدر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به کاهش برخی از جرائم در رشت عنوان داشت: امسال در زمینه جرائمی اعم از قتل، مفاسد اجتماعی و اختلافات خانوادگی شاهد کاهش آمار در رشت بودیم.

حافظی تصریح کرد: ورود اتباع بیگانه، جرائم امنیتی، جرائم مالی و اقتصادی و تخلفات راهور از دیگر جرائمی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پرونده و آمار داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به تعداد معتادان متجاهر عنوان داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۱ هزار و ۴۴۵ نفر معتاد متجاهر در رشت جمع‌آوری شده است.

حافظی با بیان لزوم بیمار تلقی کردن معتادان و بازگشت آن‌ها به جامعه افزود: پلیس با استفاده از نهادهایی که در این خصوص همکاری دارند با هدف باز پروری و برگشت آن‌ها به زندگی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت درباره جرائم مربوط به سرقت خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد سرقت از منازل در رشت هزار و ۲۸۹ فقره و سرقت ازخودرو ۳۶۰ فقره بوده است.

وی اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را امری ضروری دانست و گفت: شهروندان برای پیشگیری از سرقت منزل درهای پارکینگ‌ و ورودی‌ را به طور مداوم ببندند و از قفل بودن درب تمام اتاق‌ها در هنگام خروج از منزل اطمینان حاصل کنند.

حافظی گفت: مردم باید از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر، کمک به خیریه و غیره در آپارتمان جلوگیری کرده و از نگه داشتن وجه نقد، دلار و طلا در منزل خودداری کنند.

وی با اشاره به استفاده از علائم هشداردهنده الکترونیکی جهت پیشگیری از سرقت منزل افزود: در صورت مراجعه افراد به درب منازل تحت عنوان مأمور سازمان‌های مختلف ابتدا باید هویتشان شناسایی و سپس اقدام به بازکردن درب ورودی شود.

حافظی گفت: بالا بردن ارتفاع دیوارهای خانه، استفاده از نرده‌های آهنی مقاوم به‌ویژه در طبقه اول و قرار ندادن نردبان و چهار پایه در کنار دیوارها از دیگر اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرقت از منازل است.

فرمانده انتظامی رشت با بیان راه‌های پیشگیری از سرقت خودرو ابراز داشت: نصب جی پی اس در خودرو، اطمینان از قفل بودن تمام درب‌های خودرو و قرار ندادن خودرو در کنار خروجی‌ها از جمله اقدامات موثر در این حوزه است.

حافظی افزود: از دیگر اقدامات مؤثر می‌توان به پارک کردن خودرو در مکان‌های روشن، قرار ندادن اشیاء ارزشمند در خودرو و استفاده از دزدگیرهای مناسب، قفل‌های پیشرفته و تجهیزات امنیتی مناسب اشاره داشت.

وی استفاده از قفل فرمان و قفل پدال بعد از پارک کردن خودرو را ضروری دانست و گفت: افراد می‌توانند از ردیاب شنوددار استفاده کرده و کلیدهای یدک را در مکان مطمئن قرار دهند؛ گذاشتن خودرو در پارکینگ‌های مسقف نیز از جمله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =