۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های لاهیجان بستری هستند/ عادی انگاری مردم در مواجهه با این بیماری نگران کننده است

0 60

یونس محمودی در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان لاهیجان با بیان اینکه غفلت و سهل انگاری عامل ابتلا به کرونا است، گفت: پرهیز از عادی انگاری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از عوامل مهم پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس است.

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه اتاق اصناف شهرستان نظارت بیشتری بر روی صنوف، کسبه و بازاریان داشته باشد، گفت: برگزاری هر گونه مراسم تجمعی ممنوع است و رعایت آن وظیفه ی هر مسئول و شهروندی می باشد.

فرماندار لاهیجان با اعلام نگرانی از افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا، گفت: چنانچه پیشگیری و مراقبت ها صورت نگیرد، شاهد پیک چهارم این بیماری خواهیم بود.

محمودی با اشاره به لزوم توجه بیشتر مردم و مسئولان به قضیه کرونا با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز، خاطر نشان کرد: فعالیت تالارها در شهرستان لاهیجان با توجه به شرایط نارنجی، امکان پذیر نیست.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده ی کارشناسان بهداشتی، رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک در سطح شهرستان کاهش یافته است که این موضوع می تواند آسیب جدی به مردم لاهیجان وارد کند.

نماینده عالی دولت در لاهیجان تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در سه بیمارستان این شهرستان بستری هستند را ۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: در بهمن ماه سال جاری و به طور میانگین در هر ۲۴ ساعت، ۱۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های لاهیجان بستری شدند که نیمی از این تعداد، اهل و ساکن همین شهرستان بودند.

محمودی به انجام ۱۳۵۸ مورد بازرسی از صنوف و اماکن عمومی لاهیجان طی بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در جریان بازدیدهای انجام شده، ۱۹۵ واحد منجر به صدور اخطاریه و ۴ واحد معرفی به مرجع قضایی و ۴ واحد پلمب صورت گرفت.

وی به انجام تست های PCR و رپید تست‌ (تست سریع کرونا) طی بهمن ماه سال جاری در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۲۲۰ تست PCR توسط مرکز ۱۶ ساعته کرونا شهرستان انجام شد که ۲۷۶ مورد از این تست ها مثبت شد و تست سریع هم توسط تیم های مراقبتی اعزامی به درب منازل ۱۶۲۵ تست سریع انجام دادند که ۲۳۷ مورد مثبت شناسایی گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + یازده =