آمادگی نمایندگان برای رفع موانع و مشکلات قانونی مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی

0 21

نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دیدار و گفتگو کرد.

عصر کاسپین/ احمد دنیامالی، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اینکه فردی با سوابق درخشان و از خانواده مناطق آزاد سکاندار دبیری شورایعالی شده است، برای کمک و همفکری در خصوص ضروریات این مناطق و رفع موانع و مشکلات قانونی در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرد.

دنیامالی با تایید اهمیت کارکرد منطقه آزاد انزلی در توسعه و پیشرفت استان گیلان بر ضرورت انتفاع شهرستان انزلی از دستاوردهای این منطقه تاکید کرد.

او در ادامه با برشمردن شرایط خاص بندرانزلی بر ضرروت تبادل و تکامل ظرفیت این بندر با بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی اشاره کرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص لزوم بکارگیری نیروهای توانمند بومی بویژه در پست های مدیریتی، همچنین تلاش برای حمایت از تیم فوتبال ملوان بندانزلی که باعث ایجاد انگیزه در بین مردم شهرستان می شود تاکید کرد.

دنیامالی به ظرفیت گردشگری استان گیلان، شهر رشت و همچنین شهر انزلی اشاره کرد و گفت: انتظار میرود منطقه آزاد انزلی تکمیل کننده و پشتیبان این پتانسیل ها بویژه در حوزه توسعه بومگردی با هدف اشتغال افراد بومی باشد که باید این امر به شکل ویژه مورد توجه قرارگیرد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به لایحه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: رویکرد توسعه ای در هر کجا که باشد قطعا مثمرثمر خواهد بود، اما این بدان معنی نیست که بدون مطالعه و دقت در جزئیات تصمیم گیری شود و پیشنهاد داد این طرح مبتنی بر امکان توسعه صنعتی، امکان سنجی و پیگیری شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مناطق آزاد برای توسعه اقتصادی کشور فرصت بسیار ارزشمندی است، اما ضروری است نگاه و نگرش بر این مناطق فرا محلی و فرا منطقه ای باشد و با رویکرد ملی و بین المللی شرایط مطلوب توسعه را رقم بزنند.

دنیامالی، با پر اهمیت خواندن مسیر ترانزیت دریایی از این منطقه با هدف دستیابی به بازارهای روسیه از تمایل طرف روسی به پیگیری راه اندازی این خط ترانزیتی با توجه به صرفه اقتصادی زمانی و هزینه ای خبر داد.

در ادامه این نشست؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ضمن تشکر از اهتمام نماینده مردمی منطقه آزاد انزلی در پیگیری مطالبات مردمی از بررسی طرح توسعه ای بندر کاسپین خبر داد و افزود: ظرفیت های این بندر و پسکرانه آن در دست بررسی است و تلاش می شود برنامه مشخص و هدفمندی برای بهره برداری از این ظرفیت مهم در منطقه خزر تهیه و اجرا شود.

حمیدرضا مومنی با بیان این مطلب که در برنامه های در دست اقدام در مناطق آزاد تمام پروژه های بزرگ مکلف به تدوین پیوست فرهنگی می شوند بر لزوم توسعه متوازن و منطقی برای تحقق توسعه پایدار تاکید و توسعه جوامع محلی را همزمان با توسعه اقتصادی یکی از ارکان جدایی ناپذیر خواند.

مومنی با تاکید بر مهم خواندن صنعت گردشگری در دنیای امروز نیز گفت: باید در تعاریف اصولی تفاوتی بین مسیر گردشگری و مقصد گردشگری قائل باشیم تا بتوانیم حداکثر بهره برداری لازم را از این ظرفیت ها داشته باشیم.

او با مهم خواندن حوزه تولید در مناطق آزاد از بررسی مجدد لایحه با هدف تحقق این مهم خبر داد و اضافه کرد: هر هکتار افزایش محدوده باید علاوه بر خروجی اقتصادی بتواند حوزه های اجتماعی آن محدوده را نیز پشتیبانی کند و منفعت مناسبی برای مردم بومی داشته باشد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در پایان بر ضروت بکارگیری نیروهای شایسته و با توانایی مناسب از بین مدیران حاضر در منطقه آزاد انزلی که به امور اجرایی و برنامه های کلان سازمان مسلط باشند صحه گذاشت .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − نه =