تاکید فرماندار لاهیجان بر ارایه اطلاعات آماری و تحلیلی درباره کرونا

0 42

فرماندار شهرستان لاهیجان خواستار ارائه اطلاعات آماری و گزارش های تحلیلی توسط شبکه بهداشت و درمان از نحوه ارایه خدمات و رعایت دستورالعمل های ستادهای کرونا در سطح شهرستان شد.

عصر کاسپین/ یونس محمودی دوشنبه در چهل و ششمین جلسه ستاد کرونایی شهرستان با اشاره به اینکه آمار و گزارش های ارایه شده کیفی است و قابلیت ارائه تحلیل ندارد، تصریح کرد: برای اینکه تصمیم گیریها نقش موثری در کنترل شیوع کرونا داشته باشد باید با کمک دستگاه های اجرایی شهرستان اطلاعات تکمیلی و تحلیلی از روند و چگونگی و میزان رعایت مصوبات ستادهای کرونا ارایه شود.

وی عنوان کرد : با وجود تلاش های قابل تقدیر دستگاه های مختلف متاسفانه برخی ناهماهنگی و کاستی های اجرایی در خصوص تمهیدات لازم در جلوگیری از تجمعات از جمله در مکان های عمومی چون مراکز ارائه خدمات پزشکی و آزمایشگاهی و یا بازارها مشاهده می شود که باید تدبیر لازم برای بهبود نظارت و کنترل بر این بخش ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد کرونای کشور هنوز دستورالعمل سفرهای نوروزی و محدودیت های آن را اعلام نکرده است، تصریح کرد : در سفرهای نوروزی به شهرستان باید نظارت ها و رعایت فاصله اجتماعی در همه مراحل از سوی همه مسافران و خدمات دهندگان انجام شود.

وی همچنین از عدم رعایت پروتکل ها در برخی از نانوایی ها، تالارهای پذیرایی و رستوان ها انتقاد کرد و خواستار کنترل و نظارت حوزه های مربوطه و مسئولان حوزه صنوف شد.

رییس شبکه بهداشت لاهیجان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش نظارت ها و اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: با همکاری خوب مردم لاهیجان در ۱۰ روز گذشته شاهد کاهش تعداد مبتلایان به کرونا هستیم که باعث تبدیل شدن وضعیت کرونایی لاهیجان از نارنجی به زرد شد.

دکترمحمد تقی نجف زاده با اشاره به ضرورت استمرار فعالیت پنج تیم کنترل و غربال گیری تصریح کرد: شبکه بهداشت برای انجام این ماموریت ها نیازمند سه دستگاه وسیله نقلیه اداری است تا بتواند به نحو مطلوب تداوم ارائه خدمات را داشته باشد.

دبیر ستاد کرونای شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد : ۴۲ بیمار کرونایی در شهرستان بستری هستند که ۱۰ بیمار ورودی جدید هستند که ۵ نفر از آنان مربوط به شهرستان اطراف می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − سیزده =