توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با رویکرد توسعه مشاغل خانگی در گیلان انجام می‌شود

0 53

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در گیلان با الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی انجام می‌شود.
عصر کاسپین/ زهرا یعقوب‌نژاد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار و ۷۲۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش ۲ نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان گیلان وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به فعالیت‌های زنان سرپرست خانوار در همه جنبه‌ها بیان کرد: زنان سرپرست خانوار مسئولیت اداره اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های عمده و حیاتی خانوار را برعهده دارند.

وی با بیان نقش زنان سرپرست خانوار در تولید افزود: این گروه علاوه بر اداره امور زندگی در کنار مسائل و مشکلات خاص خود در جامعه و در عرصه کار و تولید نیز فعالیت می‌کنند.

یعقوب‌نژاد عنوان داشت: در چند سال گذشته حضور موثر زنان سرپرست خانوار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور به شکل برجسته مشهود بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: بسیاری از زنان سرپرست خانوار در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره در سطح جامعه دوشادوش مردان و حتی گاهی بهتر و تأثیرگذارتر از آنان ظاهر شده‌اند.

یعقوب‌نژاد خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا در جهت حمایت از رونق کسب و کار زنان سرپرست خانوار در استان گیلان طرح‌های مختلفی اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه به منظور توانمندسازی و کمک در رفع نیازهای زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و دختران خود سرپرست اشاره داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان افزود: همچنین فراهم‌سازی امکان اشتغال مولد و درآمدزا در استان گیلان برای زنان سرپرست خانوار نیز از جمله اقدامات حمایتی در این زمینه است.

یعقوب‌نژاد با اشاره به لزوم حمایت از این افراد خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات حمایتی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان خانوار مبنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان ابراز داشت: در دوران شیوع کرونا در جهت رونق کسب و کار زنان سرپرست خانوار در استان گیلان تسهیلاتی از بانک‌های استان به این افراد اعطا شد.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل پست و فنی حرفه‌ای استان گیلان در جهت توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان اشاره داشت.

یعقوب‌نژاد گفت: همچنین در راستای حمایت از کسب و کار این افراد ماهیانه نمایشگاه‌هایی در دستگاه‌های اجرایی استان و سایر نهادها برگزار شده و در آنجا توانمندی‌های زنان تولیدکننده، سرپرست خانوار و وقت خود سرپرست عرضه می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعددی بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک‌های عامل خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۶۶۹ فقره وام به زنان سرپرست خانوار در حال پرداخت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان تصریح کرد: لازم به ذکر است که این امر صرفاً از طریق امور زنان و خانواده استانداری گیلان صورت گرفته و قطعاً نهادهای حمایتی دیگر نیز تسهیلاتی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار استان داشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − هفده =