ساکنان اراضی نسقی شهر رشت پروانه ساختمانی دریافت می‌کنند

0 39

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به وجود هزار هکتار اراضی ناکارآمد در محدوده شهر رشت گفت: به‌دنبال دریافت پروانه ساختمانی برای اراضی نسقی هستیم.

عصر کاسپین/ احمد رمضانپور اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند هزینه شهر در همه ابعاد توسط مردم پرداخت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ابراز داشت: بر همین اساس مقرراتی همچون عوارض برای ساخت و سازها، نوسازی و موارد این چنینی وجود دارد.

وی افزود: خیلی از شهرداری‌ها برای کسب درآمد شرکت‌هایی را تشکیل دادند تا با استفاده از آن شرکت‌ها و‌ بهره‌مندی از سرمایه‌گذارها پروژه‌های شهری را سر و سامان دهند؛ در شهر رشت نیز این اقدامات انجام شده و از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده می‌شود.

رمضانپور گفت: با توجه به رشد شهر رشت شهرداری باید برای زیربناهایی چون خیابان‌ها، ایجاد معابر عمومی و موارد دیگر اقدامات لازم را انجام داده و در کنارش مدیریت‌های شهری مانند آب و فاضلاب، برق و گاز اقدامات زیربنایی خود را توسعه داده و تقویت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اساس این کار توزیع عادلانه خدمات برای مناطق برخوردار و کم برخوردار رشت است گفت: تاکنون تا حدی که توانستیم این عدالت براساس درآمدهای مناطقی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: یک سری از مناطق دارای اراضی فرسوده و نسقی هستند که مردم در آن‌جا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و در راستای توزیع عادلانه به‌دنبال این هستیم که در طی یک شیوه‌نامه برای اراضی نسقی پروانه ساختمانی دریافت کنیم.

رمضانپور خاطرنشان کرد: حدود هزار هکتار از اراضی ناکارآمد و بافت فرسوده در محدوده شهر رشت قرار دارد و خدمات‌دهی به این مناطق با امکانات در اختیار ممکن نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: به جهت رعایت عدالت سعی می‌کنیم پروژه‌های زیرساختی را برای کل شهر اعم از مناطق برخوردار و کم برخوردار در نظر بگیریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مناطق ۵ گانه رشت به‌ویژه مناطق ۴ و ۵ مناطقی است که هزینه‌های شهرداری در آنجا به مراتب بیشتر از درآمدها بوده و در تلاش هستیم که بتوانیم خدمات بیشتری را برای این مناطق ارائه دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − پانزده =