شورای شهر رشت محل آزمون و خطای افراد بی‌تجربه نیست

0 355

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه شورا محل آزمایش افراد نیست گفت: کسانی‌که از سلامت نفس، اخلاق و تجربه لازم اجرایی برخوردار هستند به این عرصه ورود کنند.

عصر کاسپین/ احمد رمضانپور نرگسی ظهر امروز در صد و نود و دومین جلسه شورای شهر رشت ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع) اظهار داشت: ما هر چه داریم از واقعه بزرگ کربلا داریم و روز ولادت امام حسین(ع) را به ‌عنوان روز پاسدار نامگذاری کرده‌اند که شایسته و به ‌حق بوده است.

رئیس شورای شهر رشت نقش سپاه پاسداران را در تثبیت و استمرار نظام جمهوری اسلامی نقشی بی‌بدیل دانست و ابراز داشت: شاهد مجاهدت‌های این عزیزان و رزمندگان اسلام در شرایط جوی مختلف کشورمان بوده‌ایم که با حضور در سنگرها برای دفاع از آب و خاک کشور جان‌فشانی‌ها کردند.

وی با اشاره به ۲۵ اسفندماه روز بزرگداشت شهردار خاطرنشان کرد: شهردار رشت در همین مدتی که در این عرصه مشغول فعالیت بوده تلاش‌های شبانه‌روزی و فعالانه‌ای داشته است و بعضی برنامه‌ها نیز در حال به ثمر نشستن است؛ وظیفه داشتیم که به‌مناسبت روز شهردار از ایشان تقدیر به عمل آوریم.

رمضانپور نرگسی انتخابات شورای شهر و روستا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه تخصص و حفظ کرامت انسان امر بسیار مهمی است افزود: شورا محل انجام تعهدات و انجام کارها براساس تخصص‌ است و کسانی‌ که نگاهشان به جیب، جناح و حزب خود نیست و از سلامت نفس، اخلاق و تجربه لازم برخوردار هستند به این عرصه ورود کنند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: شورا محل آزمایش افراد نیست و جایی‌ نیست که فرد با هیچ گونه‌ سابقه مدیریت شهری و اجرایی بخواهد به‌عنوان نماینده پارلمان‌ وارد این عرصه شود لذا از مردم درخواست دارم به افرادی رأی دهند که از تعهد و تخصص لازم‌ برخوردار باشد و حوصله شنیدن مشکلات مردم را داشته باشند.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام‌کنندگان شورای شهر و روستاها گفت: آمار ثبت‌نام‌شدگان نشان می‌دهد که میزان رغبت‌‌ها برای حضور در مجموعه شورای شهر خوب بوده است و از هیئت‌های نظارتی نیز انتظار می‌رود که پرونده‌ها را بررسی و شرایط را برای حضور حداکثری مردم‌ پای صندوق‌های رأی آماده کنند.

شهردار رشت‌ نیز در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه شعبان، میلاد امام‌حسین(ع) و روز پاسدار اظهار داشت: از همراهی‌ها و مساعدت‌های اعضای شورا در این پنج ماه تشکر می‌کنم و امیدواریم در سال بتوانیم خدمات شایسته‌ای به مردم خوب و نجیب رشت ارائه دهیم.

سیدمحمد احمدی گفت: در این مدت اختلاف نظرها با برخی دستگاه‌های اجرایی داشتیم که با همراهی شورا رفع و رجوع شد و این شعار نیست بلکه نشان داده که شورای پنجم بر امور شهر تسلط داشته و براساس قانون و اختیارات می‌تواند برای توسعه و اعتلای شهر رشت تلاش و کوشش کند.

معاون سابق فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه ضمن تبریک میلاد شعبانیه اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود انقلاب است و با فرمان امام(ه) تأسیس شد و این نهاد انقلابی در طول ۴۰ سال گذشته در همه صحنه‌ها کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای کاهش آلام مردم دریغ نکرده است.

سرهنگ پاسدار کامیار مهدی‌پور با اشاره به جان‌فشانی‌های پاسداران برای رفع مشکلات مردم در زمان وقوع بلایای طبیعی و اجرای مأموریت‌های خاص در موقعیت‌های مختلف تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند “من از سپاه راضی هستم” و به نظر بنده این جمله مدال پُرافتخاری از سوی رهبری برای سپاه است.

وی با بیان اینکه سپاه در همه صحنه‌ها کنار مردم بوده است ابراز داشت: پیشرفت و سربلندی مردم و آبادانی و سربلندی این‌ کشور جزو اهداف راهبردی فرزندان این آب و خاک و سپاهیان اسلام است.

معاون سابق فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان ابراز داشت: ترس اصلی دشمن از انرژی هسته‌ای کشورمان نیست اگر چه آن هم می‌تواند باشد اما دشمن امروز از تربیت دختران و پسرانی که با اندیشه اسلامی رشد کرده و بزرگ شوند نگرانی دارد.

مهدی‌پور با بیان اینکه افزایش تعداد مسلمانان در دنیا برای دشمنان نگران‌کننده است افزود: اصول راهبردی امام(ه) امروز درحال انسان‌سازی است و در ایام کرونا نیز شاهد بودیم که نوجوانان و جوانان خدمات شایسته و بایسته‌ای برای کمک به مردم و رفع دغدغه‌های مردم‌ انجام دادند.

معاون سابق فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بعد از ۴۲ سال از عمر خود امروز محکم و سربلند ایستاده و مسیر رو به پیشرفت و توسعه‌ را ادامه‌ می‌دهد و این جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

در ابتدای این جلسه به ‌مناسبت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار و به ‌منظور تجلیل از مجاهدت‌های پاسداران انقلاب اسلامی به‌صورت نمادین از سرهنگ پاسدار کامیار مهدی‌پور معاون اسبق فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان تقدیر به‌ عمل آمد.

تجلیل از احمدی شهردار رشت به‌مناسبت ۲۵ اسفندماه روز شهردار نیز از دیگر برنامه‌های جلسه امروز شورای شهر‌ رشت بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هفده =