آزاد کردن سفرها به گیلان در ایام نوروز تصمیم اشتباهی بود

0 23

در جلسه شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: آزاد کردن سفرها در ایام نوروز تصمیمی غلط بود.

عصر کاسپین/ احمد رمضانپور نرگسی ظهر امروز در صد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار داشت: در سال جدید برای همه مردم ایران و گیلان آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا در سطح جهان و کشورمان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: ۲۸ خردادماه رخداد بزرگ کشور و عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیش رو داریم و امیدواریم شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه باشیم و مشروعیت نظام و حکومت‌مان را با اقتدار به رخ دنیا و دشمنان بکشیم.

رمضانپور نرگسی تصریح کرد: این مردم در شرایط مختلف به‌پاخاستند و سال‌ها پشت انقلاب و کنار رهبر معظم انقلاب ایستادند و جنگ‌های داخلی، خارجی و توطئه‌های دشمن و تحریم‌های سخت نظام سلطه را پشت سر گذاشتند و امروز نباید بر این مردم سخت گرفته شود.

وی با اشاره به الزامات مشارکت حداکثری افزود: در بررسی صلاحیت‌ها باید براساس قانون عمل شود و براساس گزارش فردی که از روی قصد و قرض علیه کسی گزارش داده نباید افراد را رد صلاحیت کرد و درباره انسان‌ها اظهار نظر کرد و اگر فردی رد صلاحیت می‌شود باید براساس مستندات لازم و حکم قاضی باشد.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه در مقابل مسائل مذکور و این گونه گزارشات نباید سکوت شود گفت: در آستانه انتخابات با دو مشکل اساسی روبه‌رو هستیم و مردم به هر دلیلی دلسرد هستند لذا در بررسی صلاحیت‌ها باید براساس قانون عمل شود و موجبات حضور حداکثری مردم فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ما برای این نظام هزینه‌های زیادی دادیم تصریح کرد: با سلیقه‌ای، حزبی و فردی عمل کردن نمی‌توان پاسخ خون‌های شهدا را داد و مشارکت حداکثری را رقم زد.

وی افزود: از برگزارکنندگان، مجریان و ناظران در امر انتخابات درخواست دارم که صادقانه و خالصانه و به آنچه که قانون تعیین کرده عمل کنند و از سلیقه‌های فردی، حزبی و گروهی دست بکشند تا شاهد حضور حداکثری مردم باشیم و سیلی دیگری به رخ دشمنان بزنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت روز فناوری هسته‌ای گفت: بارها و بارها اعلام کردیم که می‌خواهیم به این فناوری دست یابیم که در حل مشکلات و دسترسی به تحقیقات و پژوهش‌ها در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است و امروز بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا به این پدیده علمی مجهز هستند.

رمضانپور نرگسی خاطرنشان کرد: علیه کشورمان موضع گرفتند تا به فناوری هسته‌ای دست پیدا نکنیم زیرا دشمنان نمی‌خواهند کشورهای مستقل و مسلمان به آن حداقل‌ها در حوزه فناوری هسته‌ای دست یابند و این نشان‌دهنده تمامیت‌خواهی و قدرت‌طلبی دشمنانمان است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار داشت: از شهردار متعهد رشت خواستاریم که مانند گذشته در حضور میدانی و مردمی پای کار باشد و با همفکری اعضای شورای شهر موجبات دلگرمی همشهریان را فراهم کنیم.

محمدحسن علیپور با اشاره به برخی مشکلات شهری خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر به‌ویژه در ایام نوروز هنوز دچار مشکل بوده و هستند و لوازم ورزشی پارک‌ها نیز دچار نواقص هستند آیا در پارک‌ها نظارتی نیست؟

وی مشکلات حوزه پسماند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حوزه کارگری با سنوات انباشت شده کارگران حوزه رفت و روب مواجه هستیم و سازمان پسماند باید تلاش بیشتری کند از طرفی سکوت کارگران نشانه احترام به شهردار و شورا است و می‌دانند نمایندگانی دارند که مشکلات آنها را مطالبه‌گری می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وضعیت قرارداد رانندگان استیجاری شهر خاطرنشان کرد: رانندگان استیجاری فعلاً کار نمی‌کنند آیا قرار نیست قراردادی با آن‌ها بسته شود؟

علیپور گفت: تمامی کارگران ثابت کردند که حلال و حرام را متوجه می‌شوند از جمله کارگر شهرداری رشت که مبلغ بالایی پیدا کرد و پول را به صاحبش بازگرداند و سربلندی و سرافرازی را برای جامعه کارگری و شهرداری به ارمغان آورد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به تصمیمات غلط پیرامون آزاد کردن سفرها در ایام نوروز اظهار داشت: حتی یک روز تأخیر در تصمیم‌گیری می‌تواند جان افراد را به خطر انداخته و اتفاقات ناگواری را رقم بزند.

بهراد ذاکری خاطرنشان کرد: شرایط فعلی‌ کرونا و تغییر وضعیت برخی شهرها ناشی از عدم تصمیم‌گیری‌های درست بوده و همین الان هم شاهد حضور مسافران و شکل‌گیری تجمعات هستیم و در این میان بعضی افراد تصور می‌کنند کرونا عادی شده در حالی که همچنان با این ویروس مواجه هستیم.

وی با اشاره به ضرورت شیفت‌کاری و دورکاری پرسنل و کارکنان شهرداری با توجه به وضعیت کرونا گفت: شهردار رشت نیز بخشنامه دورکاری پرسنل را برای حفظ سلامتی پرسنل‌ و مردم مجدداً به‌طور مستقیم اجرایی کند از طرفی رعایت اصول بهداشتی در سازمان‌ها و مناطق شهرداری الزامی است.

ذاکری به دغدغه‌های شهری پیرامون بنای تاریخی‌ دانشسرای رشت اشاره و بیان کرد: هنوز هیچ‌ اقدامی در این زمینه انجام نشده است و شهردار هم پاسخ دهد که با توجه به مصوبه شورا چه اقدامی در این زمینه انجام شده است؟

نایب رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: در شرایطی که سازمان‌های مردم‌نهاد، سپاه و بسیج برای کمک و مبارزه با کرونا به عرصه آمدند و بار بیماری کاهش پیدا کرد اما به یکباره با آزادکردن سفرها و تصمیمات مختلف شاهد سیر صعودی کرونا هستیم که‌ جای تأسف دارد.

فرهام زاهد خاطرنشان کرد: در شرایطی که وضعیت اهواز و تهران متفاوت بود و مشکلاتی داشتند اما سفرها آزاد شد و شهرهای گیلان از وضعیت زرد کرونا به نارنجی رسیدند و بعضی شهرهای کشور هم قرمز شدند و این آسیب‌ها وارد شد که نباید این‌گونه می‌شد.

وی با اشاره به ماجرای پاکبان پاکدست رشتی گفت: قرار بود به پاکبان پاکدست رشتی که سال گذشته، مبلغ یک میلیارد تومان پول را پیدا و به صاحبش بازگرداند یک واحد مسکونی در مسکن مهر رشت هدیه شود اما تاکنون این اقدام انجام نشده و بنده از شهردار تقاضا دارم این مهم در اسرع وقت به نتیجه برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =