فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی مرکز دانشگاهی رازی رشت به زودی افتتاح می شود

0 35

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز مبرم مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت به آزمایشگاه توسعه‌یافته و پاسخگو، گفت: فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی در این مرکز با اعتبار بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان به اتمام رسیده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

عصر کاسپین/ دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توسعه امکانات روبنایی و زیربنایی را یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و اظهار کرد: توسعه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی بدون شک مستلزم فراهم بودن زیرساخت‌های مکفی و قابل‌دسترس است.

وی با بیان اینکه گیلان به اذعان مسئولان ارشد کشور، ازجمله استان‌های کم برخوردار و عقب‌مانده در حوزه سلامت بود، افزود: این عقب‌ماندگی با شیوع ویروس کرونا، افزایش بار بیماری و مراجعه بیش‌ازپیش بیماران به مراکز ارائه‌دهنده خدمات بیشتر خود را نشان داد. ازاین‌رو تصمیم گرفته شد تا بخش عمده‌ای از توان مدیریتی را در توسعه زیرساخت‌ها به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه وضعیت موجود نظام سلامت گیلان به‌هیچ‌وجه زیبنده مردم فرهیخته و بافرهنگ گیلانی نیست، گفت: اصلاح، احداث و بهسازی فضاهای متناسب با نیاز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان مهم‌ترین دغدغه ما بوده که در جهت ارتقا و بهبود آن‌ها از تمام ظرفیت‌های ملی به‌ویژه در سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت بهداشت و همچنین نیروهای مسلح استفاده‌شده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه بهبود وضعیت بهداشت و درمان گیلان، علاوه بر داشتن نیروهای توانمند انسانی، نیازمند همگرایی و تلاش مضاعف است، تصریح کرد: در سایه اتحاد، همگرایی و تلاش مضاعف و پیگیری مستمر، هر مجموعه‌ای به رشد، بالندگی و توسعه دست پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت، باید برای تأمین کوچک‌ترین نیاز های آن مجموعه با چالش های فراوان روبرو شد.

دکتر سالاری با بیان اینکه اصلاح زیرساخت‌های درمانی یکی از دغدغه‌های دانشگاه طی دو سال اخیر بوده، خاطرنشان کرد: اصلاح زیرساخت در بیمارستان های آموزشی و درمانی همچون رازی رشت با توجه به بار مراجعات بالا در پی شیوع کرونا، از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده که اقدامات قابل‌توجهی نیز در آن به‌ویژه در احداث و توسعه آزمایشگاه تخصصی تشخیصی انجام‌شده است.

وی با اشاره به مراجعه بالای بیماران در آزمایشگاه مرکز دانشگاهی رازی و نیاز ضروری این بخش به افزایش و توسعه فضای فیزیکی، گفت: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر از سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین وزارت بهداشت، توانستیم فاز نخست آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی این مرکز را به اتمام و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی مرکز دانشگاهی رازی بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار صرف شده، گفت: فاز نخست آزمایشگاه این مرکز با یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار احداث و همچنین با ۱۷ میلیارد تومان دیگر تجهیز شده و اکنون آماده افتتاح است.

دکتر سالاری با بیان اینکه در فاز نخست آزمایشگاه مرکز دانشگاهی رازی رشت، ۴۵۰ مترمربع به فضای آزمایشگاهی بیمارستان افزوده‌شده، گفت: این مرکز می‌تواند به‌صورت ۲۴ ساعته به بیماران با سرعت و دقت بیشتری خدمات اورژانسی و تخصصی ارائه کند.

وی با برشمردن برخی از مزیت‌های آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی رازی رشت، گفت: در این آزمایشگاه جدید، همه تجهیزات به‌روزرسانی شده‌اند و تست‌ها نیز از نظر کمیت و کیفیت افزایش‌یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی دیگر از مزیت‌های آزمایشگاه جدیدالاحداث رازی رشت را افزایش فضای فیزیکی دانست و گفت: فضای فیزیکی این مرکز آزمایشگاهی جدید از ۲۰۰ متر به ۶۰۰ متر افزایش‌یافته و علاوه بر آن از ارجاع تست‌های بیماران به بیرون از بیمارستان جلوگیری شده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه همه تجهیزاتی که در این آزمایشگاه استفاده می شوند، دارای پشتیبان هستند، افزود: سطح تست‌ها به سه پله ارتقا پیداکرده‌اند و خوشبختانه در حال حاضر تمامی آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان، در این مرکز آزمایشگاهی انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =