افزایش ۱۵ درصدی تعداد غرق شدگان گیلان

0 9

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از افزایش ۱۵ درصدی غرق شدگان در رودخانه‌ها و کاناهای آبیاری گیلان خبر داد و خواستار ایمن سازی کانال‌های آبیاری شد.

عصر کاسپین/ مهدی قربانی ثمین، با اشاره به اینکه طی ۲ ماهه گذشته ۱۳ نفر در محیط های آبی استان غرق شدند به همشهری آنلاین گفت: ۷ نفر در رودخانه‌های استان، ۲ نفر در دریای خزر، ۲ نفر در استخر کشاورزی و یک نفر در حوض خانه غرق شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد بیشتر بوده است. آمار تعداد غرق شدگان امسال استان در دریا ۴۸ درصد و در رودخانه‌ها ۳۶ درصد بیشتر بوده است.

در همین رابطه «وحید خرمی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به همشهری آنلاین گفت: بیش از ۲ هزار کیلومتر رودخانه و حدود ۳ هزار کیلومتر انهار و کانال‌های آبیاری در گیلان وجود دارد که به دلیل گستردگی عظیم شبکه آبیاری در استان و درهم تنیدگی و نزدیکی این کانال‌ها با اراضی کشاورزی امکان حصاربندی آنها وجود ندارد.

خرمی در ادامه با اشاره به دزدی علایم و تابلوهای هشدار در کنار کانالهای آب و تاسیسات درجه یک و دو آب منطقه‌ای اضافه کرد: کانال‌های آبیاری جایگاه شنا نیستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان بهترین شیوه برای کاهش آمارغرق شدگان در رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری را فرهنگ سازی به مردم بیان کرد و افزود: گیلان محیط‌های آبی و طرح‌های سالم سازی مشخصی برای شنا دارد.

وی ضمن هشدار درباره افزایش جریان آب رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری در نوبت بندی آب زراعی، از شهروندان درخواست کرد از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه‌ها و آب بندان‌های این استان خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =