افشاگری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تخلفات عمده در کارخانه ایران پوپلین / سوءمدیریت در کارخانه موج می‌زند

0 13

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به ضعف مدیریت و مدیریت سنتی در وزارت نفت گفت: از ظرفیت‌های حوزه نفت و گاز بهره‌گیری نشده است.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده با اشاره به ضعف مدیریتی در حوزه منابع مشترک نفتی اظهار داشت: تصمیم در حوزه منابع مشترک نفتی و بهره‌برداری‌ها از منابع نفتی به یک وزارتخانه ختم نمی‌شود و دولت، هیئت وزیران، مجلس و قوه قضاییه پیگیر این موضوع هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در اینکه مسئولان مدیریتی وزارت نفت در سال‌های اخیر نتوانستند از تخصص، دانش، تجربه و ظرفیت‌های مختلف در حوزه نفت و میعانات گازی به خوبی استفاده کنند تردیدی وجود ندارد و این امر به دلیل ضعف مدیریت و یک مدیریت سنتی است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه در این موضوع شاهد ساختارهای معیوب عمده دولت این بار در وزارت نفت بودیم عنوان داشت: جمهوری اسلامی به طور طبیعی همیشه منافع خود را در نظر گرفته و به‌ویژه در منابع مشترک با حساسیت برخورد کرده و نظارت دقیقی داشته است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره سوءمدیریت در کارخانه ایران پوپلین افزود: قطعاً مسئولان کارخانه ایران پوپلین را به دلیل تخلفات عمده شامل تخلف بانک توسعه ملی، ضعف مدیریت، ضعف برنامه‌ریزی، عدم احساس مسئولیت به پای میز محاکمه خواهیم برد.

وی گفت: مسئولان این ماجرا با تعطیل کردن کارخانه تحت هر عنوانی، کارخانه‌ای که می‌توانست فرصت و محلی برای اشتغال جوانان ما باشد را تبدیل به یک کارخانه متروکه و مرده کرده‌اند و مسئولان صنعت، متصدیان، دولت و خود بانک به دلیل منفعت‌طلبی که عمده بانک‌ها دارند این کارخانه را به طور کلی تعطیل کردند.

آقازاده با تأکید بر اینکه مسئولان باید بفهمند که به راحتی نمی‌توان سر مردم را کلاه گذاشت و این کارخانه باید روی پای خودش بایستد افزود: این موضوع مورد پیگیری است و با همکاری مسئولان دستگاه قضا و سایر سازمان‌ها اجازه نمی‌دهیم که سرنوشت کارخانه ایران پوپلین و به سرنوشت کارخانه پوشش و رشت الکترونیک تبدیل شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس درباره وضعیت حقوق‌های پایین کارگران عنوان داشت: همسان‌سازی حقوق کارگران، شاغلین و بازنشستگان یکی از حساسیت‌های مجلس یازدهم است و نمایندگان پیگیر این موضوع هستند و کارگران نیز مشمول‌همسان‌سازی و افزایش حقوق خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه ابریشم گیلان نیز توسط عده‌ای از منفعت طلبان به نابودی کشیده شده است افزود: ان‌شالله با پیگیری‌ها این کارخانه نیز مجدداً رونق گرفته و اشتغال به خانواده‌های گیلانی بر‌می‌گردد و می‌توانند از مزایا و برکات این کارخانه که ۱۲ سال از آن محروم بودند برخوردار شوند.

آقازاده درباره مشکلات آب شرب کوچصفهان گفت: آب شرب در بسیاری از نقاط شهری و روستایی گیلان شرایط خوبی ندارد در این سال‌ها به موضوع آب شرب روستایی بسیار کم توجهی شده است؛ اکنون این موضوع در حال پیگیری بوده و در این راستا برخی از طرح‌های دراز مدت در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح‌ها به‌دلیل درازمدت بودنشان اکنون دردی از مردم دوا نمی‌کند و این امر توسط مسئولان بررسی نشده است؛ به‌دنبال بازسازی و اصلاح شبکه، بازسازی چاه‌ها و ارتقاء بهداشت آن‌ها هستیم تا بتوانیم شرایط بهتری را ایجاد کنیم لذا حل مشکلات آب شرب کوچصفهان نیز در دستور کار ما قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + شانزده =