تذکر تند عضو شورای شهر رشت به شهردار

0 31

ذاکری نسبت به برخی اقدامات شهردار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا انتقاد کرد و خواستار توضیحات شفاف شهردار در این خصوص شد.

عصر کاسپین/ «بهراد ذاکری» در جلسه شورای شهر رشت که امروز(چهارشنبه،۱۲ خرداد) تشکیل شد، با انتقاد از شهردار برای برگزاری ملاقات های متعدد با کاندیداهای دوره ششم انتخابات شوراها، نسبت به عملکرد وی در برخی امور تذکر داد.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه هر عضو شورا موظف است وظیفه نظارتی خود را تا آخرین روز فعالیت انجام دهد، خواستار ارائه لیست کمک های مردمی شهرداری به افراد طی ماه های گذشته به شورا شد و اظهار کرد: طبق شواهد موجود، از حساب شهرداری به دو تن از کارکنان دفتر نماینده مردم رشت و سخنگوی هیئت نظارت بر صلاحیت استان، کمک مالی پرداخت شده که شهردار نسبت به این عملکرد باید پاسخگو باشد.

ذاکری نسبت به حقوق و مزایای دریافتی شهردار و مشاوران وی هم انتقاد کرد و گفت: میزان دریافتی شهردار باید به شورا اعلام شود و چگونگی قائل شدن حق بهره وری به شهردار در دریافتی های وی باید برای شورا توضیح داده شود.

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، جذب ۱۵ نفر با عنوان های نگهبان و پیشخدمت در بدنه شهرداری را هم غیرقانونی دانست و گفت: با شورا در این مورد مشورت نشده و شهردار چگونگی جذب این تعداد افراد را باید به شورا پاسخ دهد.

وی شعار شایسته سالاری شهردار در زمان انتخاب و انتصاب را یادآور شد و افزود: به تازگی اعضای شورای سازمان عمران از سوی شهردار منصوب شده اند که باید کارنامه کاری آن ها به طور شفاف به شورا اعلام شود.

ذاکری تاکید کرد: وظیفه قانونی شورا، نظارت بر شهرداری و عملکرد شهردار است زیرا اعضای شورا نماینده مردم هستند و نسبت به حقوق شهروندان احساس مسئولیت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =