ناپایداری وضعیت کرونایی در گیلان؛ آمار بیماران بدحال صعودی است

0 21

استان گیلان در وضعیت بسیار شکننده‌ای قرار دارد و شمار بیماران بدحال کرونایی همچنان رو به افزایش است.

عصر کاسپین/ از هفته‌های گذشته تاکنون شاهد آمار نزولی کرونا در استان گیلان بوده‌ایم اما این به معنی مهار کامل کرونا در گیلان نیست.

مدیریت چرخه کرونا و مهار آن زمانی محقق می‌شود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها از سوی مردم و اصناف به بالای ۹۰ درصد برسد.

این در حالی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گیلان پایین‌تر از میانگین کشوری است که این امر همراهی عزم جدی مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت ریشه‌کن کردن کرونا را می‌طلبد.

طبق آخرین اعلام از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون ۹ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برند.

شهرستان‌های زرد استان گیلان شامل شهرستان‌های تالش، ماسال، صومعه سرا، رضوانشهر، آستارا، فومن، شفت، املش و سیاهکل است که اکنون با زرد شدن وضعیت در شرایط بسیار شکننده‌ای قرار دارند.

شهرستان‌های رشت، انزلی، آستانه اشرفیه، خمام، لاهیجان، رودسر، رودبار، لنگرود نیز ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی استان گیلان هستند که امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد زرد شدن این شهرستان‌ها باشیم.

براساس آخرین اعلام از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۳۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۹۳ نفر روز گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

از تعداد کل بیماران ۹۳ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند که ۱۲ نفر از آن‌ها امروز به این بخش منتقل شده‌اند.

به‌دنبال کاهش آمار و طولانی و زرد شدن ۹ شهرستان گیلان اکنون استان گیلان در وضعیت بسیار ناپایدار و شکننده کرونایی قرار داشته و آینده کرونایی گیلان تنها به همراهی و توجه مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =