گیلان در گیر و دار کرونا؛ ۶۰ بیمار جدید به آمار بستری‌شدگان افزوده شد

0 10

پیک چهارم کرونا در گیلان همچنان تداوم دارد و طبق آخرین آمار روز گذشته ۶۰ بیمار کرونایی جدید به بستری‌شدگان کرونایی استان افزوده شد.

عصر کاسپین/ با وجود کاهش در آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان اما همچنان این استان در چنگال کرونا محبوس است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۴۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۶۰ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

همچنین ۸۷ نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

با وجود اجرای واکسیناسیون در استان گیلان اما همچنان بهترین راه مقابله با کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها است.

در حال حاضر طبق آخرین تغییر رنگ‌بندی کرونایی ۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد کرونایی و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی به سر می‌برد.

شهرستان‌های آستارا، تالش، بندر انزلی، فومن، لنگرود، املش، سیاهکل هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی استان گیلان هستند که یقیناً با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان به این وضعیت دست یافتند.

شایان ذکر است که وضعیت حاد کرونایی گیلان دقیقاً از زمانی آغاز شد که هم‌استانیان با کاهش آمار بستری‌شدگان و زرد و آبی شدن رنگ‌بندی شهرستان‌ها روند سهل‌انگاری و عادی‌انگاری را در پیش گرفتند.

قطعاً اگر اکنون نیز با زرد شدن شهرستان‌ها روند بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی مجدداً از سوی شهروندان و اصناف از سرگیری شود استان به شرایط فوق حاد کرونایی باز می‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 11 =