افزایش ۳۱.۷ درصدی ثبت ازدواج در گیلان؛ ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند مشارکت عمومی است

0 6

استاندار گیلان از افزایش ۳۱.۷ درصدی ثبت ازدواج در گیلان خبر داد و گفت: تکیه بر سبک زندگی اسلامی نیازمند مشارکت عمومی و ترویج این فرهنگ است.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان از افزایش ۳۱.۷ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان در طول سه ماه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل امیدوارکننده است.

استاندار گیلان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) و نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز ازدواج خاطرنشان کرد: این روز فرصت مناسبی برای ترویج سیره زندگی بزرگان دین و همچنین فرهنگ اصیل ازدواج، ساده‌زیستی و تسهیل در امر ازدواج است.

زارع به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان لباس و پوشاک منطبق با الگوی حجاب و عفاف اشاره و بیان کرد: این حمایت‌ها در جهت عرضه الگوهای شایسته لباس و پوشاک به جامعه با بهره‌گیری از مولفه‌های فرهنگی، ملی و بومی موثر است چراکه عفاف و حجاب همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تاثیرات رعایت عفاف و حجاب در آرامش، امنیت فردی و همچنین تحکیم بنیان خانواده تصریح کرد: رعایت حجاب، ایجاد نشاط فردی، اجتماعی و کاهش آسیب‌ها را به ‌دنبال دارد و اهمیت آن باید به درستی بین آحاد جامعه اعم از زن، مرد، دختر و پسر تبیین شود.

وی ۲۱ تیرماه روز ملی “عفاف وحجاب” را نماد فرهنگ اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این روز یادآور واقعه دردناک به شهادت رسیدن جمع زیادی از مؤمنان در مسجد گوهرشاد مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضداسلامی پهلوی اول است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های هفته عفاف و حجاب با توجه به شرایط کرونایی از بستر فضای مجازی استفاده می‌شود عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی مانند مسابقات اجتماعی، فرهنگی و هنری، دوره‌های آموزشی توسط دستگاه‌های فرهنگی استان پیش‌بینی شده است.

زارع اجرای پروژه‌های همچون دهکده سالمندی، سلامت و کلینیک سالمندی را یک ظرفیت دانست و گفت: این طرح‌ها می‌تواند الگوی خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد البته مرکز جامع سلامت و کارت منزلت اجتماعی نیز برای بانوان سرپرست خانواده موثر است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت توجه ویژه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به موضوعاتی همچون فرهنگ عفاف و حجاب و حقوق شهروندی افزود: رویکردهای اقناعی توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و لزوم تولید محتوا در این زمینه تاثیرگذار است.

وی استفاده از ظرفیت پژوهشگران، کارشناسان و تشکل‌های مردمی در گروه‌های تخصصی متناسب با موضوعات مختلف را راهکاری مفید دانست و گفت: اقدام مذکور در کنار پرهیز از موازی‌کاری و افزایش هم‌افزایی می‌تواند نتایج موثری را در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه به دنبال داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: ایجاد مرکز مهر خانواده برای ملاقات خانواده‌ها با فرزندان طلاق نیز اقدامی خوب و اثربخش بوده که مورد استقبال قرار گرفته است بنابراین برای ایجاد این مراکز در شهرستان‌های دیگر از لحاظ افزایش تجهیزات و امکانات و حمایت مالی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد فضاهایی بانشاط برای شکوفایی استعدادهای کودکان و مشارکت دادن آنها در برنامه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در این عرصه باید بتوانیم با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی پیرامون حقوق کودکان شاهد ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به این حقوق باشیم.

استاندار گیلان به اهمیت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جهت توسعه اشتغال، کارآفرینی و الگوسازی زنان موفق اشاره و بیان کرد: فاصله گرفتن از الگو‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی همواره آسیب‌هایی به دنبال داشته است و تکیه بر سبک زندگی اسلامی نیازمند مشارکت عمومی، اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم نهاد در ترویج این فرهنگ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =