به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) صورت گرفت توزیع ۱۳۵ فقره کمک هزینه ازدواج به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان

0 8

مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: در حال حاضر ۱۴۴ هزار نفر از مددجویان این نهاد از خدمات بیمه تامین اجتماعی و بیمه صندوق روستائیان و عشایر برخوردار هستند.

عصر کاسپین/ عباس اهرابی با اشاره به اینکه کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت یکی از رسالت های کمیته امداد می­باشد، گفت: بدین منظور ستاد طرح کوثر در سطح استان و شهرستان ها تشکیل گردیده است.

وی، با برشمردن برخی از برنامه های این نهاد همزمان با روز ملی ازدواج، عنوان کرد: اهداء بسته های جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، انجام مشاوره های فردی ازدواج به صورت تلفنی و حضوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و اعطاء هدایای فرهنگی به مزدوجین تحت حمایت و تقدیر از خیرین فعال در حوزه ازدواج از برنامه های این نهاد به مناسبت این ایام بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، ادامه داد: تجلیل از زوج های جوان دارای مهریه پایین و ارزش گذاری بر این امر پسندیده، دیدار و تجلیل از زوجین جوان موفق و نخبه در حوزه های مختلف علوم دینی و قرآنی، علمی و پژوهشی، فرهنگی وهنری، ورزشی و…، پرداخت تسهیلات به زوجین جوان متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج از دیگر خدمات این نهاد به مناسبت این ایام بود.

اهرابی، افزود: تعامل مؤثر و بهره مندی از ظرفیت های فکری و امکانات مادی و معنوی سایر نهادهای اجتماعی مرتبط در جهت شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج های آسان، آگاهانه و پایدار و همچنین ارتقاء سطح کیفی و اصلاح سبک زندگی زوجین بر اساس آموزه های دینی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در خصوص کسب مهارت های زندگی و همسرداری بر پایه سبک زندگی اسلامی و نیز تشویق و ترغیب زوج های جوان به فرزندآوری از دیگر فعالیت های این نهاد در حوزه گسترش سنت حسنه ازدواج می باشد.

وی، با اشاره به ارائه خدمات اشتغال به زوجین جوان مستعد طرح های اشتغال، اضافه کرد: ارائه مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه آموزی، کاریابی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از جمله این خدمات می باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به نقش مهم حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی خانواده های نیازمند، اظهارکرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.

اهرابی، با بیان اینکه به مناسبت روز ملی ازدواج، تعداد ۱۳۵ فقره هدیه ازدواج بصورت کالا به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان توزیع گردید، اضافه کرد: در ۴ ماهه اول سال جاری، ۴۷۵ فقره هدیه ازدواج به زوجین جوان خانواده های عزتمند کمیته امداد امام استان گیلان به مبلغ بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال اهداء شده است.

وی، با بیان اینکه این کالاهای غیرنقدی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین ­لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و برخی از لوازم ضروری منزل بوده است، گفت: این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، در ادامه عنوان کرد: طی سال گذشته، با برگزاری کلاس های آموزشی مشاوره ای توسعه ازدواج مجدد پایدار و حمایت های صورت گرفته، ۲۴۰ ازدواج مجدد موفق و پایدار انجام شده است.

اهرابی، با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک هزینه ازدواج به دختران و پسران خانواده ها‌ی تحت حمایت این نهاد، تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره در قالب وام کارگشایی به این افراد پرداخت می نماید، اضافه کرد: طی سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال و در سال جاری هم بالغ بر ۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی، در پایان ضمن قدردانی از خیّران و نیکوکاران، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۰۰ زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه می باشند که امید است با دستان مهربان و گشایشگر عزیزان نیکوکار، هر چه زودتر این امکان میّسر شود.

گفتنی است طی سال گذشته ۲۱۸۶ فقره هدیه ازدواج به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان به مبلغ بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان اهدا شد که ارزش هر فقره بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 13 =