در طی ۸ سال، به یک هزار و ۲۳ روستای گیلان گازرسانی شده است

0 34

از ابتدای دولت یازدهم در سال ۹۲ تاکنون، یک هزار و ۲۳ روستا در گیلان بهره مند از گاز طبیعی شده اند و درصد بهره مندی گاز خانوارهای روستایی گیلان از ۶۱ درصد به ۹۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سالیان گذشته برای گازرسانی به مناطق مختلف استان، گفت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید یک هزار و ۵۷ روستا بهره مند از گاز طبیعی بود و درصد برخورداری گاز روستایی استان بر روی ۶۱ درصد قرار داشت ولی هم اکنون روستاهای گازدار گیلان ۲ هزار و ۸۰ روستا و درصد بهره مندی گاز روستایی گیلان به ۹۶ درصد رسیده است.

وی همچنین درخصوص وضعیت گازرسانی به شهرهای گیلان اظهار داشت: با شروع به کار دولت تدبیر و امید، عملیات گازرسانی به ۴ شهر کوهستانی جیرنده، بره سر، دیلمان و ماکلوان با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار اجرا و پروژه های گازرسانی به شهرهای گیلان با مجموع ۵۱ شهر برخوردار از گاز به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: مجموع اعتبارات هزینه شده برای گازدار شدن ۴ شهر و یک هزار و ۲۳ روستا در دولت های یازدهم و دوازدهم همگی از محل اعتبارات بند «ق» بوده است.

حسین اکبر با بیان اینکه در ۸ سال گذشته بیش از ۲۱۳ هزار انشعاب گاز در سراسر استان نصب شده است گفت: با تحقق این مهم ۴۵۷ هزار متقاضی، برخوردار از گاز طبیعی شدند و مجموع مشترکین گاز در استان به یک میلیون و ۱۴۸ هزار عدد رسیده است.

وی همچنین از اجرای بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه گاز از سال ۹۲ تاکنون در استان خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات عظیم، مجموع طول شبکه گازدار استان به ۲۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه نقش گاز را در رونق تولید و توسعه استان بی بدیل دانست و گفت: در سال ۹۲ تعداد ۲ هزار و ۱۲۱ صنعت در گیلان بهره مند از گاز بودند که این تعداد با جهشی ۱۷۲ درصدی در طی ۸ سال، به ۵ هزار و ۷۸۴ واحد صنعتی رسیده است.

حسین اکبر در خاتمه گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان را ماحصل تلاش های یکایک پرسنل تلاشگر شرکت گاز از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون دانست و بر گازرسانی به مناطق باقیمانده برطبق برنامه زمانبندی تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 3 =