رییس فراکسیون تعاون مجلس: سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور محقق نشده است

0 25

دلخوش اباتری با بیان اینکه در قانون برنامه هفتم به نقش بخش تعاون در اقتصاد کشور توجه ویژه‌تری اعمال شود گفت: سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور تاکنون محقق نشده است.

عصر کاسپین/ «سیدکاظم دلخوش اباتری» عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه زمینه‌های لازم برای این کار به خوبی اجرایی نشد اظهار داشت: در قانون برنامه هفتم باید به نقش بخش تعاون در اقتصاد کشور توجه ویژه‌تری اعمال شود.

رییس فراکسیون تعاون مجلس وظایف مهم اتاق تعاون کشور را برشمرد و با تاکید بر اینکه رویکرد اتاق تعاون کشور باید تحقق سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد باشد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به دو مقوله مهم اقتصاد و تولید توجه فراوانی داشتند و لازم است سایر قوا و دستگاه‌ها هم به همین سمت و سو حرکت کنند.

دلخوش اباتری اجرای بسیج اشتغال در کشور و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از کسب و کارهای موجود را لازم و ضروری خواند و گفت: اعمال ویرایش‌های لازم برای توجه به بخش تعاون در قانون برنامه هفتم باید به شکل مؤثر در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: امسال با ابتکار مقام معظم رهبری تحت عنوان سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری شده است بنابراین قوه مقننه هم تلاش دارد تا با حمایت از اتاق تعاون، از بخش تولید کشور نیز حمایت کند.

وی مهم‌ترین اهدافی را که پس از تشکیل فراکسیون تعاون در مجلس پیگیری می‌شود را برشمرد و با بیان اینکه فراکسیون مذکور در راستای تقویت بخش تعاون و رفع مشکلات تعاونی‌ها ایجاد شده است اذعان کرد: با توسعه بخش تعاون، امکان مشارکت دادن بیشتر مردم در اقتصاد کشور فراهم می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یکی از راهکارهای ارتقای بخش تعاون را استفاده از ظرفیت بازار سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: برای کوچک‌سازی بخش دولتی مردمی کردن اقتصاد بسیار مثمرثمر واقع می‌شود و این مؤلفه را در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به شکل شفاف مشاهده می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − سه =