سامانه ملاقات غیرحضوری زندانیان در گیلان راه اندازی شد

0 21

مدیرکل زندانهای گیلان گفت: سامانه ملاقات غیرحضوری زندانیان در این استان راه اندازی شد.

عصر کاسپین/ رضا محمدی اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه و با حضور مسئولان دادگستری استان گیلان ، سامانه ملاقات غیرحضوری زندانیان در دفاتر پیشخوان دولت به اجرا در آمد.

وی افزود: به منظور کاهش آسیب، هزینه و آثار سوء برای خانواده های زندانیان، طرح ملاقات های مجازی را اجرا کردیم که حفظ کرامت خانواده ها و جلوگیری از حضور غیرضروری آنان در زندان ها، از دیگر اهداف این طرح می باشد.

وی ادامه داد: بهره گیری از امکان ارتباط الکترونیکی ملاقات از اهداف این طرح است که طرح ملاقات مجازی زندانیان با خانواده هایشان، با همکاری مشترک سازمان زندان ها و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان به مرحله اجرا درآمد.

مدیرکل زندانهای گیلان ضمن قدردانی از معاونت فن آوری اطلاعات دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های لازم، امکان استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان در این استان فراهم شده و خانواده زندانیان می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر تعیین شده در این خصوص اقدام کنند.

محمدی اصل بیان کرد: البته طرح ملاقات مجازی زندانیان با خانواده‌هایشان یکی از راهکارهای قوه قضائیه برای قطع نشدن ارتباط فرد زندانی، با جامعه و بازگشت سریع‌ تر به زندگی عادی است و به زودی شاهد افزایش استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای انجام ملاقات خانواده زندانیان با آنها از طریق مجازی خواهیم بود.

به منظور ارج نهادن به مقام والای قضاء و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت شهید رسید، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه ، مبنی بر نامگذاری هفته اول تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه ، این پیشنهاد در تاریخ ۲۷ تیر ماه سال ۷۳ در شورای فرهنگی عمومی مطرح شد و به تصویب رسید که در این هفته، برنامه های مختلفی در سطح کشور توسط دادگستری ها و دیگر سازمان های تابعه آن انجام می شود.

در حال حاضر۶۴۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان بسر می برند که ۴۶۰ نفر از این تعداد مشمول کمک ستاد دیه می شوند و برای آزادی این مشمولان ۱۸ میلیارد تومان نیاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + دو =