فرماندار رشت در جلسه کمیته سلامت آب شهرستان، تاکید کرد؛ باید ورود آب‌های آلاینده به رودخانه‌های رشت را به حداقل برسانیم/توسعه شبکه آب شرب سیاه اسطلخ

0 28

فرماندار شهرستان رشت گفت: باید هر چقدر که می‌توانیم ورود آب‌های آلاینده به رودخانه‌های رشت را به حداقل برسانیم، یقینا با کاهش میزان آلایندگی در آن رودخانه‌ها، شاهد مطلوب‌تر شدن کیفیت آب شرب خواهیم بود.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی امروز در جلسه کمیته سلامت آب شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه توسعه شبکه آبرسانی و تامین آب شرب سالم در اولویت پروژه‌های شهرستان قرار دارد، اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه به پر باران‌ترین شهر کشور شهره هستیم اما از نظر آب شرب در مناطق روستایی با چالش‌هایی مواجه هستیم که می‌طلبد در این راستا برنامه‌ریزی‌های کاربردی صورت گیرد.
فرماندار شهرستان رشت افزود:‌ محیط زیست و بهداشت در این راستا رسالت مهمی را بر عهده دارند و آن هم صیانت از سلامت مردم است، باید بتوانیم از مسئولیت خود برای خدمت بهتر به مردم استفاده کنیم.
فتح‌‌اللهی با تاکید بر اینکه تامین آب شرب منطقه سیاه اسطلح رشت در اولویت قرار دارد، گفت:‌ سال گذشته برای حفر دو حلقه چاه در سیاه اسطلخ رشت اعتبار اختصاص یافت که بنابر مشکلات موجود از نظر آلودگی اجرایی نشده و در حال حاضر به دنبال راهکار سازنده هستیم تا بتوانیم آب شرب سالم در اختیار ساکنین منطقه قرار دهیم.
وی با اشاره به مطالبات به حق مردم نظیر آب شرب و آب کشاورزی سالم، جاده و سایر منابع خدماتی مطلوب، ‌ادامه داد‌: با توجه به اینکه شهرستان رشت یکی از مهمترین قطب‌های تولید برنج کشور محسوب می‌شود لذا تاثیرگذاری فعالیت‌های کشاورزی در ارتزاق و اقتصاد مردم بر کسی پوشیده نیست لذا وقتی کشاورزی با مشکل مواجه شود بخش عظیمی از جامعه را دچار مشکل می‌کند.
مقام عالی دولت در شهرستان رشت بیان کرد:‌ برنج گیلان و مازندران محصولی است که در کل کشور در دسترس عموم قرار می‌گیرد لذا باید فرآیند تولید آن با مراقبت‌های لازم انجام گیرد که سلامت آب شرب یکی از موارد مهم است و این نشان می‌دهد ما مسئولین رسالت سنگینی را برعهده داریم.
فتح‌اللهی بیان کرد:‌ باید هر چقدر که می‌توانیم ورود آب‌های آلاینده به رودخانه‌های رشت را به حداقل برسانیم، یقینا میزان آلایندگی در آن رودخانه‌ها کمتر شده که در نهایت باعث مطلوب‌تر شدن کیفیت آب شرب می‌شود؛ همچنین آب شرب خط ساحلی نیز با مشکل مواجه است و حتی در بعضی از بخش‌ها اصلا شبکه و مخزن نداریم و متاسفانه مردم همچنان از آب چاه استفاده می‌کنند که باید این موارد مدنظر قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − پانزده =