مدیر کل بهزیستی گیلان فعالیت ۵۰ مرکز اقامتی مبارزه با مواد مخدر در گیلان/ایجاد شعل برای ۵۰۰ نفر از بهبود یافتگان ا اعتباری بالع بر ۱۹ میلیارد تومان

0 17

دکتر نحوی نژاد در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از بهبود دیافتگان بیان داشت: این همایش با هدف تجلیل از پزشکان، صاحبان امتیاز و فعالین مراکز موصوع ماده ۱۵ و ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شده است.

عصر کاسپین/ مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: کمپ های مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام از اواخر دهه ۸۰ با راه اندازی مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر با تولیت دستگاههای که قانون مشخص کرده آعاز به کار کرده است.

این مسئول با تاکید بر فعالیت ۵۰ مرکز اقامتی مشمول ماده ۱۵ فانون مبارزه با مواد مخدر در استان تصریح کرد: این مراکز با سرمایه بخش خصوصی و تحت نظارت بهزیستی استان در حال ارائه خدمت به آسیب دیدگان اجتماعی ناشی از مواد مخدر هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد توسط بهبودیافتگان از آسیب اجتماعی اعتیاد دایر شده ، یاداور شد: از آنجایی که اعتیاد همه شئون زندگی افراد را دستخوش آسیب می کند، نمی توان انتظار داشت افراد بتوانند هزینه لازم جهت درمان خود را پرداخت نمایند، بر این اساس بخشی از هزینه ها را بهزیستی تامین می کند.

دکتر نحوی نژاد بر لزوم حمایت ویژه از سوی نهادها و سازمان های دولتی چون استانداری ، فرمانداری، شهرداری و … غیره تاکید کرد و گفت: این مراکز می توانند با کمک هایی چون اعطای زمین به صورات رایگان، تسهیل در پرداخت پروانه ها و اعطای وام های کم بهره ، و پرداخت هزینه تمام شده واقعی به صورت یارانه به افرادی که داوطلبانه می خواهند از شر این آسیب اجتماعی رهایی یابند، یاری رسان اداره کل بهزیستی استان در ارتقا کیفیت خدمات رسانی در این زمینه باشند.

مدیر کل بهزیستی گیلان در ادامه در راستای ارتقا کیفیت خدمات رسانی در کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد یادآور شد: بهبود و ارتقا کیفیت مراکز اقامتی و درمانی آسیب دیدگان اجتماعی مهم ترین دغدغه دادستان محترم استان و اداره کل بهزیستی است.

وی افزود: حفظ کرامت افراد و رعایت موازین تخصصی در این مراکز مهم ترین هدف راه اندازی این مراکز است به گونه ای که افراد اسیب دیده از اعتیاد در پروسه درمان چه به لحاظ وضعیت جسمی و چه روانی و حتی مسائل اجتماعی چون اشتغال بهبود یابند

دکتر نحوی نژاد از افزایش ۴۰ درصدی سقف تسهیلات به بهبودیافتگان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته با اعتباری بالع بر ۱۹ میلیارد تومان برای برای ۵۰۰ نفر از بهبود یافتگان ایجاد شعل شد و امسال باید سقف رقم تسهیلات و وام ها به حداقل میزان ۴۰ درصد ارتقا یابد.

در گیلان یک مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر به ظرفیت ۵۰ نفر و ۵۰ مرکز ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر با ظرفیت ۱۷۰۰ نفر تحت نظارت بهزیستی استان در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان ناشی از مواد مخدر است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =