افزایش ۳۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزهای گیلان؛ قاچاق انواع کالا در آستارا کاهش یافت

0 8

سرپرست مرزبانی استان گیلان با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزهای گیلان گفت: قاچاق انواع کالا در شهرستان مرزی آستارا کاهش یافت.

عصر کاسپین/ سرهنگ علی ندرخانی اظهار داشت: اصحاب رسانه، حقایق و واقعیت‌های جامعه را به تصویر می‌کشند و این زحمات‌ نیازمند تقدیر است.

سرپرست مرزبانی استان گیلان افزود: خبرنگاران در حوادث و رخدادهای مختلف از هیچ تلاشی برای اطلاع‌رسانی به مردم دریغ نمی‌کنند و با تمام وجود در راستای اطلاع‌رسانی به جامعه می‌کوشند و با حضور در عرصه‌های داخلی و فرامنطقه‌ای همواره تاثیرگذار بودند.

ندرخانی اطلاع‌رسانی در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا را جزو دیگر تلاش‌های قابل تقدیر خبرنگاران دانست و ابراز داشت: “کنترل” یکی از رویکردهای مرزبانی است و هوشمندسازی، حضور مستمر مرزبانان به صورت هدفمند در مرز و برخورد با هرگونه تخلفات را از وظایف مهم خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه فرماندهی مرزبانی استان با تعامل، همکاری صمیمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام‌های بلندی در راستای تحقق امنیت اجتماعی برمی‌دارد افزود: مجموعه مرزبانی و اصحاب رسانه دو قطب مهم در افزایش احساس امنیت و آرامش عمومی هستند.

سرپرست مرزبانی استان گیلان تصریح کرد: استان گیلان با برخورداری از چهار نوع مرز هوایی، دریایی، زمینی، رودخانه‌ای و همچنین پل ریلی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یکی از استان‌های ویژه مرزی محسوب می‌شود و برخورد با هرگونه تخلفات مرزی، ساحلی، اجتماعی و اخلاقی از وظایف مرزبانان است.

ندرخانی با اشاره به اقدامات مرزبانان در زمینه جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه و قاچاق به استان با اجرای طرح‌های عملیاتی و شناسایی عوامل این حوزه خاطرنشان کرد: قاچاق انواع کالاها به ویژه در شهرستان مرزی آستارا کاهش یافت و از ابتدای امسال تاکنون با کاهش جرایم در نقاط مرزی نیز روبه‌زو بودیم.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح کنترل مرزها لذا قاچاقچیان تلاش می‌کنند تا از طریق مرزهای آبی دست به اقدامات پلید بزنند که در مقابل آنها تقویت واحد پایگاه دریابانی بندرانزلی، پوشش خلاءهای دریایی، بهره‌گیری از امکانات راداری و اطلاعاتی در دستور کار مرزبانی قرار گرفت.

سرپرست مرزبانی استان گیلان با تاکید بر برخورد مقتدرانه مرزداران با قاچاقچیان و سودجویان افزود: مرزبانی استان همواره اشرافیت اطلاعاتی، تشدید اقدامات کنترلی در راستای مبارزه با قاچاقچیان تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان و شناسایی نقاط آلوده را با جدیت دنبال می‌کند.

ندرخانی از افزایش ۳۱ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در مرزهای گیلان خبر داد و بیان کرد: ۶۷ تن قاچاق چوب امسال توسط مرزداران کشف شد و بیش از ۷۲ مورد اداوات صیادی و ۵۱ فروند شناور غیرمجاز نیز توقیف شد.

وی از ساماندهی هزار و ۴۰۴ فروند شناور به منظور تامین امنیت پایدار در دریا و سواحل تاکنون در گیلان خبر داد و ابراز داشت: این شناورها شناسنامه‌دار شدند و دارای کد‌های شناسایی هستند.

در انتهای نشست از تعدادی خبرنگاران استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 2 =