تبدیل دانشگاه علوم پزشکی گیلان به قرارگاه عملیاتی مدیریت بحران کووید ۱۹

0 19

در پی افزایش بی‌سابقه شمار بیماران کرونایی در استان گیلان به ویژه شهر رشت، دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرکز آموزشی ودرمانی رازی رشت ” سانتر اصلی و مرکزی کووید ۱۹ گیلان” حضور یافت.

عصر کاسپین/ با آغاز موج جدید کرونا در گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان به یک قرارگاه عملیاتی مدیریت بحران کرونا در استان تبدیل شده و تمامی معاونین و مدیران به عنوان فرماندهان میدانی در سطح مراکز درمانی گیلان حضور پیدا خواهند کرد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل حضور هیات  رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سطح مراکز آموزشی و درمانی، نظارت مستقیم و میدانی بر نحوه ارائه خدمات، تصمیم‌گیری به‌جا و به‌هنگام و همچنین ارائه گزارش برخط جهت مدیریت هوشمندانه بیماری کرونا است.

گفته شده قرارگاه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا عادی شدن شرایط و برگشت به حالت پیشین پیک ادامه خواهد داشت.

پیش از حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاونین در سطح مراکز درمانی،  نشست اضطراری و فوق العاده هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همین منظور در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد.

گفته شده علاوه بر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین افزایش تعداد سوش‌های جدید بیماری در استان، وضعیت کلی گیلان به حالت فوق قرمز تبدیل شده و در شرف بحرانی قرار گرفته است.

استان گیلان در حالی وارد وضعیت بحرانی شیوع افسارگسیخته بیماری کرونا قرار گرفته که پیش از این نیز در وضعیت بحرانی مشابه و بعضاً شدیدتری از این بیماری را تجربه کرده بود که با رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم و جانفشانی های مدافعان سلامت توانست آنها را پشت سر بگذارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 9 =