در رشت: سینوفارم نیست، مراجعه نفرمایید!

0 46

گزارش‌ها از رشت و استان گیلان از عدم موجودی واکسن سینوفارم حکایت دارد و این در شرایطی است که نوبت دوز دوم بسیاری از سالمندان که در بیش از یک ماه گذشته این واکسن را تزریق کردند، فرا رسیده و همچنان توزیع تنها واکسنی که بیشتر از بقیه وارد کشور شده، با روندی کند و عجیب ادامه دارد.

عصر کاسپین/ تعطیلی‌های بی معنی که فقط به کام کارمندان دولت شده و آنها را راهی استان‌های شمالی می‌کند، ادامه دارد. این در شرایطی است که هنوز وضعیت استان‌های شمالی کشور قرمز و بحرانی است.

نکته قابل توجه دیگر این‌که تخصیص واکسن‌هایی مانند سینوفارم به استان‌های شمالی و به خصوص گیلان در هفته‌های اخیر انجام نشده و مراکز واکسیناسیون در رشت و سایر شهرستان‌های استان گیلان یا بسته‌اند یا اعلام می‌کنند که واکسن سینوفارم ندارند.

این در حالی است که بیشترین واکسن کرونا وارد شده به کشور از همین نوع است و وعده و وعید برای واردات بیشتر واکسن در روزها و هفته‌های آتی از طرف مسئولان نیز بر مدار تکرار افتاده است.

سوال این‌جاست که اگر مسئولان قادر به هدایت مسافران به سمت استان‌های شمالی هستند، چرا نمی‌توانند واکسن مورد نیاز مردم این مناطق را تامین کنند؟

چه کسی یا کسانی در توزیع واکسن سینوفارم اهمال می‌کنند که از هفته گذشته تاکنون موجودی واکسن سینوفارم در گیلان به صفر رسیده و منجر به بسته شدن مراکز واکسیناسیون در گیلان شده است؟

سوالاتی که همچنان پاسخ مناسبی برای آن دریافت نکردیم و وعده‌ها برای واردات واکسن را می‌خوانیم و می‌نویسیم، ولی در عمل چیز دیگری مشاهده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 7 =