دنیا مالی تاکیدکرد: تالاب در تعامل زندگی با مردم انزلی است

0 33

نماینده مردم انزلی در مجلس بابیان اینکه تالاب در تعامل زندگی با مردم انزلی است، گفت:تلاش می‌کنیم طرح نجات ملی تالاب انزلی را در دستور کار دولت قرار دهیم .

 عصر کاسپین/ احمد دنیامالی در خصوص مشکلات امروز تالاب انزلی به‌ویژه کاهش سطح آب و خشک شدن بخش‌هایی از تالاب،گفت: پدیده‌ای که امروز شاهد آن هستیم نتیجه یک بی‌توجهی بلندمدت است که حداقل در دو دهه گذشته داشتیم و علاوه بر پسروی آب دریای خزر که در کاهش سطح آب تالاب اثرگذار است و به صورت دوره‌ای در بلند مدت رخ می‌دهد و علاوه بر آن، موضوع مهمتر در زمینه تالاب حجم رسوب‌گذاری بسیار زیاد است که توسط ۱۱ رودخانه‌ای که حوزه آبریز تالاب را تشکیل می‌دهند صورت می‌گیرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تالاب انزلی جزئی از مجموعه شهر است و از جهات مختلف برای انزلی توانمندی محسوب می‌شود، اظهار کرد: اگر ما این توانمندی را مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار دهیم نمی‌توانیم این ظرفیت را به صورت کامل در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: رسوب گذاری رودخانه‌های منتهی به تالاب از ابتدا بوده ولی امروزه جریان رسوب‌گذاری به دلیل دست‌بردهایی که در حوزه بالادست داشتیم از جمله کاهش حجم تراکم جنگل، فرسایش خاک، برداشت نادرست از بستر رودخانه و برداشت مصالح که از قدیم صورت می‌گرفته ولی در چندین سال اخیر سرعت بیشتری داشته، ورود فاضلاب‌ها و شیرابه‌های سراوان عواملی است که تالاب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث حجم رسوب زیاد شده و اگر برای این مسئله تدبیری اندیشیده نشود باعث می‌شود تا کاهش ارتفاع آب را شاهد باشیم.

دنیامالی با تاکید بر اینکه مشکل بزرگی که الان مواجه هستیم دستگاه‌ها مدعی هستند ولی وقتی برای لایروبی و نگهداشت تالاب از دستگاه‌ها مطالبه‌گری می‌کنیم خود را کنار می‌کشند، تصریح کرد: بزرگترین مشکلی که الان با آن مواجه هستیم یک مدیریت واحد برای تالاب نداریم که علاوه بر عهده گرفتن امور نگهداری تالاب، پاسخگو نیز باشد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم همگرایی بین دستگاه‌هایی که در زمینه تالاب مسوولیت دارند، گفت: هماهنگ کردن این دستگاه‌ها کار سختی است و سرعت عمل پایین است متاسفانه شاهد هستیم که بودجه ۱۲ میلیاردی که از طریق ستاد بحران مصوبه دولت را گرفتیم ولی این بودجه توسط دستگاه‌ها برگشت داده شد و هیچ دستگاهی هم پاسخگو نیست.

 دنیامالی با بیان اینکه تالاب در تعامل زندگی با مردم انزلی است و نمی‌شود در دفاتر نشست و دستوری عمل کرد، گفت: تلاش می‌کنیم طرح نجات ملی تالاب انزلی را در دستور کار دولت قرار دهیم که این مساله در دولت منتخب باید پیگیری شود و امیدواریم دولت آینده توجه ویژه‌ای به حوزه شهرستان مخصوصاً تالاب انزلی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =