شورا در دوراهی استیضاح و مدارا؟! هدیه ۵۶ میلیونی آقای شهردار به استاندار و دفتر استاندار از جیب مردم

0 43

شهردار رشت به استاندار و دفتر استاندار در قالب کارت هدیه پرداخت ۵۶۰ میلیون ریالی داشته است.

عصر کاسپین/ بهنیا ثابت رفتار: هیچگاه از شنیدن اخبار عجیب و غریب در رشت ناامید نباشید چرا که هرروز ممکن است شاهکار جدیدی از مسئولین به گوشتان برسد. امروز نیز اسنادی به دستمان رسیده که نشان می دهد آقای شهردار به استاندار و دفتر استاندار و برخی افراد دیگر در مجموع مبلغ ۵۶ میلیون تومان در قالب کارت هدیه اهدا کرده است. اما سوال این است به چه علت آقای احمدی از جیب مردم اینچنین بذل و بخشش می کند؟
شهرداری رشت همانند دیگر شهرداری های کشور بیشترین درامد خود را به طور مستقیم از پرداختی های مردمی در قالب عوارض و خلاف های ساختمانی کسب می کند و انتظار می رود این نهاد مردمی تمام تمرکز و توان خود را برای رفع مشکلات مردم به کار بندد اما در روزهای اخیر مطلع شدیم مجموعه شهرداری رشت بریز و بپاش های جالبی هم داشته و تنها در یک مورد ۵۶۰ میلیون ریال به صورت کارت هدیه به استاندار، معاون استاندار، دفتر استاندار و حوزه استاندار پرداخت داشته است.
آیا واقعا استانداری گیلان نیازمند هدایایی اینچنینی است و اصلا چنین امری پیش از این مرسوم و متداول بوده است؟ آنچه جای تعجب است اخبار دیگری نیز حکایت از پرداخت مبالغی به دست کم دو تن از نزدیکان نمایندگان مجلس نیز توسط مجموعه شهرداری رشت به گوش می رسد و این در حالی است که آقای شهردار حق و حقوق قانونی نیروهای قراردادی شورا و شهرداری را به طور کامل در نظر نمی گیرد.
جالب است بدانید نیروهای قراردادی شورا حق بیمه ندارند و حقوقشان نیز کمتر از مبلغ قرارداد پرداخت می شود. در چنین شرایطی آیا بهتر نیست به جای چنین بذل و بخشش هایی حق و حقوق افراد در مجموعه مدیریت شهری پایمال نشود؟ ضمن آن که هنوز مشخص نیست این پرداختی ها با موافقت شورا بوده یا آن که با تصمیم فردی آقای شهردار پرداخت شده است.
شهردار رشت که در ابتدای کار در مدتی کوتاه بسیار موثر و موفق ظاهر شد به نظر می رسد در ادامه پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج و در این مقطع زمانی موقعیت خود را برای دوره آینده متزلزل می بیند و ظاهرا بی توجه به حواشی، مسیر نه چندان جالبی را که در پیش گرفته است ادامه می دهد.
به نظر می رسد در چنین شرایطی تنها باید منتظر گذر زمان و تغییر و تحولات احتمالی در آینده باشیم و امید داشته باشیم که فردی دلسوز و متخصص برای این جایگاه انتخاب شود. مگر آن که شورای پنجم در آخرین روزها تصمیمات دیگری بگیرد!
تحریریه حرف تازه آمادگی دارد هرگونه پاسخ احتمالی از سوی شهردار و یا مجموعه شهرداری رشت را از طریق همین رسانه منتشر نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 5 =