مراسم تحلیف اعضای منتخب شورا‌های اسلامی گیلان

0 24

با اجرای مراسم تحلیف اعضای منتخب ششمین دوره شورا‌های اسلامی، فعالیت شورا‌های اسلامی شهر و روستا در گیلان از امروز رسما آغاز شد.

عصر کاسپین/ مراسم تحلیف اعضای منتخب ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در گیلان امروز در ارتباط تصویری با استاندار برگزار شد.
استاندار در این نشست با تشریح عمده‌ترین ماموریت‌ها و مسئولیت‌های اعضای شورا‌های اسلامی، به تبیین نقش آنان در تحقق توسعه‌ی پایدار شهری پرداخت و تصریح کرد: این مهم در بستر وحدت، همیت، تخصص گرایی، مسئولیت پذیری و احساس تکلیف میسر می‌شود.
ارسلان زارع همچنین لحاظ عمده‌ترین مطالبات و خواسته‌های عموم شهروندان از مجموعه‌ی دست اندرکاران مدیریت شهری را بهترین معیار برای تنظیم اولویت‌ها در شورا دانست و تاکید کرد: این امر در بستر وفاق و همدلی، بهره گیری از مشارکت اجتماعی و نظارت قانونی بر روند مدیریت شهری به حصول نتایج مطلوب می‌انجامد.
وی همچنین شورا‌ها را تبلور خواسته‌های مردم سالارانه‌ی ملت ایران دانست و اضافه کرد: تلاش جدی برای پاسخگویی به انتظارات مردم و تسریع در روند توسعه و تحول محیط شهری از رسالت‌های مهمی ست که مجموعه‌ی منتخبان ششمین دوره‌ی شورا‌های اسلامی باید به آن توجه کنند.
استاندار همچنین با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد درآمد پایدار برای تمامی شهرداری‌های استان افزود: این الزام اساسی را باید با شناخت ظرفیت ها، تعیین اولویت ها، برنامه ریزی مناسب و در نهایت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی عینیت بخشید.
رییس کل دادگستری گیلان نیز در این مراسم به تشریح عوامل موثر در شکل گیری تخلف و انحراف در روند مدیریت شهری پرداخت و تاکید کرد: بسیاری از تخلفات در حوزه‌ی عملکرد شورا‌ها به عدم آگاهی از قانون و الزام بدان، نشات می‌گیرد و این نقصان مهم باید در دوره‌ی جدید از سوی منتخبین شورا‌ها برطرف شود.
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه عدم آگاهی از قانون رافع مسئولیت تصمیم گیران در شورا نخواهد بود، اضافه کرد: دستگاه قضا در صورت مشاهده‌ی چنین انحرافی، برای دفاع از حقوق عامه وارد می‌شود و خسارات ناشی از تصمیمات اشتباه و ناآگاهانه را از متخلفان خواهد گرفت.
وی همچنین از منتخبان جدید شورا‌های اسلامی در سراسر استان خواست ضمن انتخاب شهرداری متخصص و کارآمد، نظارت بر روند مدیریت شهری را تقویت و عمده‌ترین وظایف شهردار را بطور مستمر در حوزه‌های مختلف احصاء کنند تا روند بهره وری در مدیریت شهر ارتقاء یابد.
عباس صابر معاون هماهنگی امور عمرانی، مسعود کاظمی مدیر کل دفتر شهری استانداری و علی فتح اللهی فرماندار رشت نیز هر یک در سخنانی به تشریح راهکار‌های تامین مدیریت پایدار در شهرداری‌ها و روند برگزاری ششمین دوره‌ی انتخابات شورا‌های اسلامی در گیلان پرداختند و نظرات خود را در خصوص لزوم تفکیک اخلال و نظارت در روند مدیریت شهر، بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و دیدگاه نخبگانی در برنامه ریزی شهری و بهبود مبلمان شهر بیان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =