معاون فرماندار انزلی:کرونا ساحل بندرانزلی را به تعطیلی کشاند

0 26

معاون فرماندار بندرانزلی گفت: با توجه به وضعیت کرونا در شهرستان تفرجگاه‌ها و نوار ساحلی طی ۴۸ ساعت آینده باید تعطیل شوند.

عصر کاسپین/ سیده سمانه حسینی در جلسه کرونای بندرانزلی که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به آمار وضعیت بیمارستان انزلی نامناسب است زیرا سه بخش بیمارستان تکمیل شده و در حال راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۴ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند و با جان انسان ها سر و کار داریم و جان هر یک نفر برای ما ارزشمند است، افزود: در شرایطی که هستیم فرقی با شرایط بحرانی جنگ، زلزله و سیل ندارد البته این وضعیت مختص ما نیست و در همه کشور مسئله همین است و باید از داشته‌هایمان به بهترین نحو استفاده کنیم و شرایط را بهبود ببخشیم.

حسینی تصریح کرد: هر چند نمی‌گویم در مسئولین ایرادی وجود ندارد ولی ما فرهنگ غر زدن را هم داریم به طوری که در فضاهای مجازی می‌بینیم این نوع ایراد گرفتن‌ها و غرزدن‌ها را ولی خودمان ماسک نمی‌زنیم، در دورهمی‌ها شرکت می‌کنیم، پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیریم و در آخر انتظار داریم که ورودی شهر را ببندیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه از امروز هر رستوران و قهوه‌خانه‌ای که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند باید پلمب شده و نصب پرده مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها انجام شود، گفت: گیم‌نت‌ها نیز باید تعطیل شوند زیرا می‌بینیم که سن ابتلا به کرونا پایین آمده است.

حسینی با اشاره به اینکه هایپرمارکت‌ها نیز در صورت اخطار مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها تا ۲۴ ساعت مهلت دارند، گفت: این مراکز ملزم به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی هستند و اگر رعایت نکنند باید پلمب شوند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط قرمز هستیم و باید گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل شوند، تاکید کرد: ولی تلاش ما این است که به اصناف کمک کنیم و نمی‌خواهیم بازار را تعطیل کنیم ولی انتظار داریم در قبال این کمک اصناف نیز حداقل ماسک بزنند و اگر رعایت نکنند واحدهای متخلف تعطیل می‌شوند.

حسینی با اشاره به اینکه باید مراکز تفریحی و پارک های ساحلی تعطیل شوند، گفت: برای جلوگیری از ورود شهروندان به این اماکن داربست و یا نوار زرد در این مراکز نصب شود همچنین بنر مبنی بر اعلام وضعیت قرمز شهر در مراکز پرتردد نصب شود همچنین تفرجگاه‌ها و نوار ساحلی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده باید تعطیل شوند.

۹۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال انزلی واکسینه شدند

دکتر بابک صیاد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز با اشاره به اینکه کادر درمان خسته شده‌اند، اظهار کرد: باید تدبیری اندیشیده شود زیرا اوضاع واقعا سخت شده است.

وی با بیان اینکه دیروز در بیمارستان یک زن در بخش کرونا بستری بود که هنوز خبر نداشت همسرش بر اثر همین بیماری فوت کرده، افزود: در حال حاضر درگیری‌ها بیشتر خانوادگی بوده و یا در محیط کاری اتفاق می‌افتد و باید تک تک شهروندان رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

صیاد با اشاره به اینکه امروز ۱۳۴ بستری کرونایی و ۱۳۵ بیمار شناور در شهرستان داریم، گفت: نیروی درمان کم داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی با اشاره به اینکه دوز اول واکسیناسیون بالای ۶۰ سال ۹۱ درصد و بالای ۱۸ سال ۳۵.۵ درصد در شهرستان انجام شده، تاکید کرد: فقط واکسن چاره کار نیست و نباید از رعایت پروتکل‌ها غافل شویم.

مجید ستوده، سرپرست اداره ورزش و جوانان بندرانزلی نیز در پایان، با تاکید بر اینکه باشگاه‌های ورزشی شهرستان تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: طبق اخبار و بازرسی‌ها یکسری باشگاه‌ها پشت درهای بسته فعالیت می‌کنند که با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی باشگاه‌داران مسائل مالی است و بسیاری از آنها در مضیقه هستند، افزود: جامعه ورزشی شهرستان آماده همکاری همه جانبه برای قطع زنجیره انتقال هستند.

ستوده تصریح کرد: اگر همه شهر این تعطیلی را بپذیرد انجام این کار راحت تر است و قطعا ورزشکاران نیز با استقبال بیشتری از این مسئله روبرو خواهند شد زیرا در غیر این صورت فکر می‌کند که فشار فقط بر روی این قشر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + پانزده =