واکنش پلیس گیلان به فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره گروه‌های دوچرخه‌سواری

0 36

سرهنگ جاور صفاری در تشریح جزئیات انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ممانعت پلیس از فعالیت یک گروه دوچرخه‌سواری در یکی از محورهای مواصلاتی استان گیلان، اظهار داشت: در فیلم منتشر شده علت توقیف گروه دوچرخه‌سواری توسط پلیس ذکر نشده است.

عصر کاسپین/ رئیس پلیس راه استان با تاکید بر اینکه تردد گروه‌های دوچرخه‌سواری در محورهای مواصلاتی مستلزم اخذ مجوز است، گفت: تامین امنیت شهروندان، کنترل محورهای مواصلاتی و الزام به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی وظیفی ذاتی پلیس است.

سرهنگ جاور صفاری در تشریح جزئیات انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ممانعت پلیس از فعالیت یک گروه دوچرخه‌سواری در یکی از محورهای مواصلاتی استان گیلان، اظهار داشت: در فیلم منتشر شده علت توقیف گروه دوچرخه‌سواری توسط پلیس ذکر نشده است.

وی با بیان اینکه حفظ جان، تامین امنیت شهروندان، کنترل محورهای مواصلاتی و الزام به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی وظیفه ذاتی پلیس است، افزود: مطابق بند الف ماده ۲۰۹ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، تردد گروه‌های دوچرخه سواری و یا برگزاری مسابقات موتورسواری، اتومبیل سواری و اسب سواری در خیابان‌ها، جاده‌ها و معابر شهری بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه ممنوع بوده و پلیس از فعالیت تورهای گردشگری، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر اینکه تردد گروه‌های دوچرخه‌سواری در محورهای مواصلاتی مستلزم بکارگیری اسکورت و استفاده از علائم هشدار دهنده می‌باشد، گفت: علت استفاده از اسکورت صرفا برای تامین سلامت و امنیت دوچرخه‌سواران است زیرا تردد دوچرخه‌سواران در محورهایی مانند محور رشت به انزلی که محل عبور و مرور خودروهای سنگین و دارای حجم ترافیکی بالا است می‌تواند سلامت شهروندان و از همه مهمتر دوچرخه‌سواران را به خطر انداخته و حوادث ناگواری را رقم بزند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواران باید از تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی، ساق بند و دیگر تجهیزات ایمنی این ورزش استفاده کنند، خاطرنشان کرد: گروه‌های دوچرخه‌سواری برای تردد در محورهای مواصلاتی باید نسبت به اخذ مجوز از اداره کل ورزش و جوانان و هماهنگی با پلیس اقدام و از تجهیزات هشدار دهنده و اسکورت استفاده کنند.

سرهنگ صفاری در پایان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که برای حفظ ایمنی و سلامت آن‌ها وضع شده از برگزارکنندگان تورهای گردشگری، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری خواست برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی با لغو برنامه‌های گردشکری و ورزشی که باعث تجمع افراد می‌شوند یاریگر کادر درمان و پلیس باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =