پلمب ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در رشت

0 12

نایب رئیس اول اتاق اصناف گیلان گفت: طی هفته گذشته ۱۰۰ واحد صنفی متخلف در رشت پلمب شد.

عصر کاسپین/ حمید انزانی روز یکشنبه اظهار داشت: این واحدها به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تخلف از دستور تعطیلی ستاد ملی مبارزه با کرونا ، در رشت پلمب و تعطیل شده و پرونده های تخلف آنان به دستگاه های مربوطه ارسال شد.

وی افزود: این واحدهای متخلف شامل رستوران ها،کافه ها و بوتیک ها بودند که اقدام به بازگشایی واحد خود کرده و چند رستوران متخلف در داخل محیط کاری خود بدون رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدام به سرویس دهی کرده بودند که با نظارت های انجام شده، این واحدها تعطیل شدند.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا برای فعالیت های مجاز اصناف مختلف ، بازرسان اتاق اصناف گیلان در تمامی گشت ها با اداره اماکن و سازمان صنعت ، معدن ، تجارت ،  دادستانی گیلان و اداره بهداشت این استان همراه بوده و همکاری خوبی بین مسئولان برای بازرسی وجود داشت.

انزانی بیان کرد: همچنین در این مدت همکاری بسیارخوبی بین کسبه و اصناف وجود داشت و اکثر کسبه  ، دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کردند اما تعدادی فرصت طلب اقدام به بازگشایی و سرویس دهی واحد خود کردند که به شدت با این متخلفان برخورد و واحدهای آنان تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازارهای سنتی نیز، همکاری بسیار خوب و مناسب و صمیمانه ای با ما داشتند که از این بابت از همه اصنافی که به طور کامل دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کردند، تشکر و قدردانی می کنیم.

نایب رئیس اول اتاق اصناف گیلان به تعطیلی بعضی از صنوف نیز اشاره و اظهار کرد: فعالیت پاساژهای سربسته غیرتخصصی ، رستوران ها و فست فود فروشی ها، سینما، تئاتر ، باشگاه های ورزشی بدنسازی ، تالارهای پذیرایی، شهربازی ، نمایشگاه های عمومی و تخصصی همچنان طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل هستند و رستوران ها و فست فود فروشی ها فقط می توانند به صورت بیرون بر، سرویس دهی کرده و به کار خود ادامه دهند.

در شهرستان رشت حدود ۳۵ هزار واحد با پروانه بهره برداری در شغل ها و حرفه های مختلف مشغول به کار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =