از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛افزایش ۳۸ درصدی ماموریت های اورژانس گیلان

0 8

دکتر پیمان اسدی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی مأموریت‌های اورژانس گیلان در پنج ماهه نخست امسال، اظهار کرد: اورژانس گیلان در ۶۸ پایگاه ثابت شهری و جاده‌ای از ابتدای سال تا کنون موفق به انجام ۴۸ هزار و ۷۳۲ مأموریت شده است.

عصر کاسپین/ وی افزود: در طرح سلامت نوروزی ۱۰ هزار و ۸۴۵ مأموریت و در طرح امداد تابستانی با استقرار نیروهای اورژانس در ۲۵ نقطه خطر آفرین در سواحل دریای خزر موفق به نجات ۴۲ غرق شده در دریای خزر شده است.

رئیس اورژانس گیلان با بیان اینکه در این مدت ارسال دستورالعمل مربوطه به تمام پایگاه‌های استان و برنامه ریزی جهت آماده باش همه پرسنل و نیروهای اورژانس برای مقابله با ویروس کرونا در رأس کار قرار گرفته است، گفت: همه پایگاه‌های اورژانس به تجهیزات حفاظت فردی و وسایل مورد نیاز در جهت مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

دکتر اسدی با اشاره به افتتاح و راه اندازی شش پایگاه اورژانس در استان گیلان، ادامه داد: این پایگاه‌ها با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ ملیون ریال در رشت، فومن، شفت، رودبار و لنگرود افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت اورژانس هوایی استان گیلان انتقال هوایی ۲۴ مصدوم و بیمار انجام داده است، اضافه کرد: اورژانس گیلان در طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا همگام با دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

رئیس اورژانس گیلان تصریح کرد: در پنج ماه گذشته ۲۵ مورد احیای قلبی ریوی موفق و پنج مورد زایمان توسط پرسنل مجرب اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است.

دکتر اسدی در خصوص افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس نیز گفت: چنانچه اعتبارات لازم تخصیص یابد تعداد ۱۰ پایگاه تا پایان سال جاری به اورژانس گیلان افزوده خواهد شد و مجوزهای لازم جهت جذب ۱۲۰ نفر نیروی عملیاتی در سال ۱۴۰۰ نیز اخذ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − ده =