استاندار گیلان؛ موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر تاسیس می شود

0 18

به گفته استاندار گیلان، خاویار تولید شده در دریای خزر یکی از مرغوب‌ترین خاویارها در جهان است و در این راستا موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تأسیس می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر پنجشنبه در جلسه پیگیری برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اجرای آستانه اشرفیه با تأکید بر لزوم بازدیدهای میدانی از پروژه‌های در دست اجرا در سطح گیلان، افزود: در حضور میدانی مشکلات شناسایی و برای حل آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی آستانه اشرفیه گفت: آستانه اشرفیه از نظر ایجاد اشتغال و رشد درآمد اقتصادی دارای امکانات بسیار مهمی است.

استاندار گیلان ادامه داد: این شهرستان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری دارای امکانات بسیاری بوده و در واقع یک شهرستان چند وجهی بوده اما تاکنون همه این ظرفیت‌ها به فعلیت تبدیل نشده است.

وی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را مکلف به تسریع در روند تکمیل پروژه‌های مهم و ملی آستانه اشرفیه کرد و گفت: پل کابلی، چند باند شدن محور آستانه به کیاشهر و تبدیل شیلات بندر کیاشهر به موزه، مهمترین پروژه‌های تکمیل نشده در این شهرستان است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

استاندار گیلان از تأسیس موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر خبر داد و گفت: خاویار تولید شده در دریای خزر یکی از مرغوب‌ترین خاویارهای تولید شده در جهان بوده و در این راستا موزه ملی خاویار ایران در کیاشهر تأسیس و اعتبارات لازم نیز تخصیص داده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 7 =