رضا عاشری:به منظور کاهش معضلات ترافیکی کنارپلیس راهور خواهیم بود

0 24

رضاعاشری عضو شورای اسلامی شهر رشت در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: از نزدیک با عزیزان راهور در ارتباط هستم و تا حدوی با مشکلات این عزیزان آشنایی دارم و میدانم که زحمات بسیاری را متحمل می شوند از اینرو به شما میهمانان عزیز بعنوان نمایندگان این جامعه زحمتکش خداقوت گفته و از شما تشکری ویژه می نماییم.

عاشری در ادامه اظهار داشت: بنده فرزند شهید ناجا می باشم و همچنین رییس محترم کمیسیون نیز فرزند جناب سرهنگ محمد عباس نژاد و از خانواده راهور می باشند و ما از جنس شما هستیم و هدف از تشکیل این جلسه تقدیر از زحمات شماست و این که این اطمینان را به عزیزان راهور بدهیم که شورا و شهرداری در تمامی کارها پشتیبان شما هستند و تا کنون نیز این چنین بوده است.
عاشری در بخش پایانی اظهاراتش بیان داشت: آن چیزی که از جانب اعضاء شورا بیان می شود در واقع انعکاس درد و دلهای مردم است. می دانیم که عزیزان راهور با کمبود برخی امکانات و منابع انسانی روبرو هستند اما اگر در خصوص شیفت بندی ها به گونه ای عمل شود که پوشش ها در برخی از ساعات شبانه روز کاملتر شود شرایط بهتر خواهد بود، در غیر این صورت عملکرد پلیس قابل تقدیر است.
در ادامه این جلسه سرهنگ طالبی- رییس پلیس راهور استان گیلان با ارائه پنلی که نشان دهنده معایب و نارساییهای تجهیزاتی معابر کلان‌شهر رشت بود اظهار کرد: در حوزه ترافیکی شهر رشت کارهای روی زمین مانده زیاد است و وظیفه پلیس این است که ضمن ایجاد ترافیک روان در سطح شهر و استان، و حفظ سلامت شهروندان خطر مرگ و معلولیتهای ناشی از تصادفات را رفع نماید؛ در غیر اینصورت در انجام رسالت خود موفق نبوده‌ایم.
وی تاکید کرد: طبق بازدیدهای میدانی که پلیس راهور انجام داده است ۷۵ درصد تصادفات منجر به فوت در رشت، مربوط به عابران پیاده است و در بخش آسیب‌شناسی مکانی، مشخص گردید بیشترین تصادفات در چهار ورودی مهم شهر رشت از سوی جاده تهران، جاده انزلی، جاده فومن و جاده لاهیجان می باشد.
رییس پلیس راهور استان گیلان افزود: بلوار خلیج فارس_ حدفاصل ورودی شهر صنعتی تا میدان گیل خود به تنهایی در ماههای اخیر سه فوتی، عابر پیاده داشته است که این امر لزوم ایجاد تمهیدات ایمنی و فوری را نشان می دهد. وی گفت: بلوار خرمشهر( فاقد نرده‌کشی زیر پل)، تقاطع حمیدیان، بلوار لاکان، بلوار شهید افتخاری، بلوار استاد معین و فلکه گاز نیز جزو دیگر مناطق پرخطر و حادثه خیز شهر هستند.
سرهنگ طالبی در ادامه صحبتهایش اظهار داشت: در حال حاضر شهر رشت دارای ۱۸ پل عابر پیاده است که که ۱۳ عدد از آنها مکانیزه غیرفعال و عملا بدون کاربری است و در حال حاضر در کل شهر رشت فقط یک پل مکانیزه فعال می‌بینیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =