سهمیه واکسن کرونا در استان گیلان افزایش می‌یابد

0 16

استاندار گیلان از افزایش سهمیه واکسن خبر داد و گفت: این سرعت بخشی موجب می‌شود که بیش از ۶۰ هزار دز در روز بتوانیم تزریق واکسن داشته باشیم.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد مدیریت کرونا و شورای پدافند غیرعامل گیلان اظهار داشت: در حال حاضر هفت شهرستان گیلان از جمله رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، بندرانزلی، سیاهکل و املش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مابقی مناطق استان هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند ابراز داشت: اکنون میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۴۱ درصد و استفاده از ماسک ۴۸ درصد است و این موارد در استان گیلان به ترتیب یک و سه درصد کمتر است.

زارع با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گفت: واکسیناسیون ۶۴ درصد گروه‌های سنی اعلام شده در سیاهکل انجام شده و برخی شهرستان‌ها مانند لاهیجان، انزلی و آستانه نسبت به مرکز استان در واکسیناسیون پیشتاز هستند و امیدواریم در هفته‌های آینده از متوسط ۷۰ درصد عبور کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به ضرورت توجه اساسی به پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی در این شرایط اشاره و بیان کرد: آمارها نشان‌دهنده سیر نزولی مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی است و به اذعان کارشناسان برای استمرار این موضوع، همکاری همه در رعایت پروتکل‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه سهل‌انگاری‌ها در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همواره موج جدیدی از بیماری را شکل می‌دهد خاطرنشان کرد: میزان رعایت بهداشت فردی در استان گیلان هم‌اکنون ۵۴ درصد است که از متوسط کشوری سه درصد بالاتر است.

استاندار گیلان با اشاره به واردات گسترده محموله‌های   واکسن به کشور و همچنین عرضه واکسن‌های داخلی به بازار مصرف ابراز داشت: میزان تخصیص واکسن به گیلان نیز افزایش می‌یابد که در سرعت واکسیناسیون تاثیرگذار خواهد بود.

زارع به ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های مردمی و داوطلب تحت مدیریت دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان برای سرعت‌بخشی بیشتر به امر واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: این سرعت بخشی موجب می‌شود که شاهد تزریق بیش از ۶۰ هزار دز واکسن در روز باشیم.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات استان گیلان نیز نسبت به تقویت زیرساخت‌ها، ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت برای دانشجویان، دانش‌آموزان، مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کنند.

استاندار گیلان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به موضوعات پدافند غیرعامل برای مصون‌سازی، کاهش آسیب‌ها و فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: گیلان در تصویب طرح جامع پدافند غیرعامل از استان‌های پیشگام است و در انجام امور اسناد بالادستی این حوزه مبنای کار است.

زارع افزود: ۳۲ اقدام مؤثر در جهت اقدامات پدافند غیرعامل در گیلان انجام شده است که با توجه به پیش‌بینی اعتبارات در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستانی توسط فرمانداران، انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد طرح‌ها نسبت به جذب ردیف‌های ملی با جدیت بیشتری تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ و لزوم تلاش برای جذب اعتبارات بیشتر این حوزه با استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بزرگترین دستاوردها، اقتدار مردم عزتمند ایران و مقابله با تهدیدها همواره در سایه وحدت ملی به دست آمده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − شش =