فرخی میکال خبر داد: احصاء خلاءهای قانون مربوط به انتخابات/ جدیت کمیسیون امور داخلی کشور برای اصلاح قانون انتخابات

0 9

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از احصاء خلاءهای قانون مربوط به انتخابات توسط کمیته های تخصصی کمیسیون متبوعش خبر داد.

عصر کاسپین/ رسول فرخی میکال در خصوص اهمیت رفع خلاء های قانون مربوط به انتخابات در کشورمان، گفت: همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشورمان کمیته های تخصصی کمیسیون فعال شدند و مشکلات و خلاءهای قانونی را احصاء کردند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس پیش از فرارسیدن انتخابات آتی، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به طور جدی به موضوع قانون انتخابات می پردازد و این مهم را تا سال آینده به نتیجه خواهند راسند.

وی با اشاره به بررسی کلیات طرح تبدیل نظام انتخابات اکثریتی به تناسبی در حوزه های چند نماینده ای مجلس از سوی کمیسیون متبوعش، ادامه داد: آقای ابوترابی پیگیر این موضوع است لذا پس از طرح یاد شده در صحن کمیسیون، مقرر شد برای بررسی بیشتر در کمیته تخصصی به آن پرداخته شود؛ اکنون پس از چکش‌کاری های صورت گرفته قرار است مجددا در صحن کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مطابق این طرح افراد بر اساس مولفه جمعیت و دیگر شاخص ها می توانند به مقصود خود و برتری در انتخابات دست یابند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان اذعان کرد در صورت اقبال نمایندگان از طرح مذکور، ساختار انتخابات مورد اصلاح و تغییر قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 7 =