مدیر منطقه دو شهرداری رشت خبر داد : تحقق ۸۰ درصد بودجه نیمه اول امسال / عنقریب خط لوله آب اطفای حریق بازار رشت تکمیل می شود

0 11

شهردار منطقه ۲ رشت ، ابراز کرد : بودجه شش ماهه اول سال جاری تاکنون ۸۰ درصد محقق شده است چون عواملی همچون رکود اقتصادی، کرونا، تغییر و تحول دولت موثر بوده است اما تلاش خواهیم کرد تا پایان سال ۱۰۰ درصد بودجه سال جاری شهرداری که ۱۱۰ میلیارد تومان است محقق شود.

عصر کاسپین/ ” یوسف یزدانی ” طی گفتگویی به تشریح فعالیت های عمرانی شهرداری و افزایش درآمدهای وصولی با مشارکت شهروندان اشاره و به حفظ سیما و منظر تاریخی بافت مرکزی و پیاده راه فرهنگی رشت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه حدفاصل دو رودخانه گوهررود و زرجوب در محدوده اداره شهرداری منطقه ۲ رشت قرار دارد افزود: منطقه ۲ شهرداری چون در هسته مرکزی شهر قرار دارد و بافت این منطقه نسبت به سایر مناطق یک بافت قدیمی و حتی تاریخی شهر رشت محسوب می شود به نسبت سایر مناطق دارای ساخت و ساز کمتری است .

به گفته این مسئول، به عبارتی زمین بایر در این محدوده کمتر و بیشتر اماکن مسکونی مسکوت مانده و بعضا املاک تجاری گسترده ای در محدوده قرار دارد و در واقع یکی از مهم ترین مراکز تجاری و داد و ستد مرکز گیلان در این محدوده متمرکز است.

یزدانی ” با استناد به موارد فوق الذکر از آن به عنوان عاملی در پایین بودن آمار صدور پروانه برای ساخت و ساز یاد کرد و با تاکید بر اینکه بیشترین درآمدهای شهرداری از محل اصناف و عوارض نوسازی سالانه و بعضا صدور پروانه است ، خاطر نشان کرد: زمانی که مسوولیت  منطقه ۲ شهرداری رشت را در در اواخر آبان سال گذشته پذیرفتم در ۸ ماهه ابتدای سال ۹۹ حدودا ۷۵ درصد بودجه محقق شده بود .

وی اضافه کرد : ۲۵ درصد از بودجه پیش بینی شده شهرداری عقب ماندگی داشت اما با تلاش همکاران در ۴ ماهه پایان سال قبل علی رغم اینکه جبران عقب ماندگی شد بلکه ۲۵ درصد از بودجه سالیانه درآمد بیشتری کسب کردیم که این عملکرد در ۱۰ سال آخر منتهی به ۱۴۰۰ در نوع خود بی سابقه بوده است.

به گفته شهردار منطقه دو ،در سال ۹۸ بودجه شهرداری منطقه ۲ برای یک سال فقط ۷۰ درصد بودجه محقق شده بود و در سال ۹۷ حدود ۶۰ درصد یعنی به ترتیب ۳۰ درصد و ۴۰ درصد منفی بودند اما در سال ۹۹ با تلاش همکاران و همت مضاعف و مشارکت شهروندان ۱۲۵ درصد وصولی درآمد محقق شد یعنی ۲۵ درصد درآمد را رشد دادیم و به نسبت سال ۹۸ توانستیم ۷۰ درصد رشد منابع داشته باشیم.

یزدانی ” به تحقق بودجه شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ هم اشاره کرد و افزود: بودجه شش ماهه اول سال جاری تاکنون ۸۰ درصد محقق شده است چون عواملی همچون رکود اقتصادی، کرونا، تغییر و تحول دولت موثر بوده است اما تلاش خواهیم کرد تا پایان سال ۱۰۰ درصد بودجه سال جاری شهرداری که ۱۱۰ میلیارد تومان است محقق شود.

وی انجام پروژه های عمرانی را از فعالیت های شهرداری در هسته مرکزی رشت و محدوده منطقه ۲ اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات در بازار بزرگ رشت انجام کف پوش است اما چون در اواخر سال گذشته شاهد آب گرفتگی در محدوده بازار بودیم لذا برای هدایت آب های سطحی لوله گذاری های آن انجام و اکنون هم در حال احداث خط انتقال لوله گذاری آتش نشانی هستیم که پس از تکمیل لوله گذاری عملیات ایجاد کف پوش بازار هم تکمیل خواهد شد.

به گفته این مسئول، یکی از مهم ترین دغدغه های مسوولین و مردم امنیت بازار است و به نحوی حریق را یکی از مهم ترین معضلات بازار رشت می دانستند و همواره حتی برای پیشگیری از این اتفاق بحث جابجایی بخشی از بازار به نقطه ای دیگر مطرح بوده است.

یزدانی ” ، متذکر شد : اما از آن جا که بازار رشت و بازار ماهی فروشان از میراث مهم و ماندگار مردم گیلان و رشت است و یکی از جاذبه های مهم توریستی و گردشگری رشت بازار آن است لذا پیشگیری از وقوع حوادث و بالا بودن امنیت بازار مطرح و به همین خاطر برای اینکه در زمان حریق خودروی آتش نشان نمی ‍ تواند به راحتی وارد بازار و حتی برخی از قسمت های باریک میدان شود ایجاد خط لوله آب اطفای حریق مطرح و در حال تکمیل است که عنقریب این پروژه در بازار رشت تکمیل می شود.

وی دیوارگذاری حاشیه رودخانه های رشت از جمله دیوارگذاری حاشیه رودخانه گوهر رود در محدوده پارک شهر رشت در مجاورت عمارت کلاه فرنگی را از دیگر پروژه های شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای ساخت و ساز در محدوده منطقه ۲ رشت نیازمند رعایت دستورالعمل اجرای معماری براساس تاییدیه میراث فرهنگی است و شهروندان در زمان اجرای پروژه های مسکونی و تجاری ملزم به رعایت آن و اجرای پروژه متناسب با الگو و معماری بافت سنتی و تاریخی هسته مرکزی و پیاده راه فرهنگی رشت هستند.

این کارمند شهرداری رشت به عدم وجود املاک نسقی در محدوده منطقه ۲ نیز اشاره کرد و گفت: در محدوده منطقه ۲ املاک دارای سند است و اگر ملکی دارای نسق باشد چون اعیانات آن قدیمی است می تواند پروانه دریافت کند .

یزدانی در پایان با بیان این که تا این لحظه ملکی که نسقی باشد و بدون پروانه ساخت و ساز کرده باشد از شهرداری منطقه ۲ رشت نداشته ایم و شهرداری هم این اجازه را به کسی نخواهد داد، از همراهی شهروندان و کوشش همکاران برای ایجاد یک شهر پویا قدردانی کرد.
منبع : گیلان امروز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − یک =