نگرانی شورای شهر رشت از وضعیت رودخانه‌های آلوده شهر؛ مشکل زمین‌های نسقی برطرف می‌شود

0 3

بررسی مشکلات شهری و زمین‌های نسقی و نگرانی در زمینه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر رشت بود.

عصر کاسپین/ حل مشکلات زمین‌های نسقی در رشت، نگرانی جدی در زمینه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و دیگر مشکلات شهری از جمله موضوعات مطرح شده در چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود که عصر امروز برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: مراسمات حسینی امسال با رعایت پروتکل‌های ابلاغی با شور و شعف خاص در رشت برگزار شد و در این راستا از تلاش‌های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و تلاش شهردار رشت در سیاه‌پوش کردن شهر تشکر می‌کنم‌.

محمدحسین واثق کارگرنیا ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: این دو شهید بزرگوار در مدت زمان کوتاه، خدمات‌ بسیاری ارائه دادند و یاد و نام این شهیدان همواره در دل‌های مردم ماندگار است.

کارگرنیا ضمن تبریک روز پزشک به همه مدافعان سلامت تصریح کرد: تعدادی از پزشکان در طول هشت سال دفاع مقدس نیز در کنار سایر رزمندگان به مداوای مجروحان می‌پرداختند که فراموش‌نشدنی هستند و امروز هم کرونا جان بسیاری از مردم را به خطر انداخت و زحمات کادر درمان بیشتر شد.

شهردار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه شورا و شهرداری رشت از ابتدای شیوع کرونا در گیلان جانانه برای مبارزه با این‌ بیماری وارد میدان شدند اظهار داشت: یکی از اولویت‌های شورای ششم نیز همکاری لازم و استفاده از هرگونه امکانات شورا و شهرداری برای مبارزه با این بیماری است.

سیدمحمد احمدی با اشاره به ضرورت عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با کرونا و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه ابراز داشت: مجموعه شورا و شهرداری از تمامی ظرفیت‌های خود برای مقابله با این ویروس استفاده می‌کنند و در این زمینه مصمم هستند.

وی به روند واکسیناسیون در شهرداری اشاره و بیان کرد: تعدادی از پرسنل شهرداری رشت از جمله پاکبانان، نیروهای آرامستان، آتش‌نشانان و سایر نیروها که به نحوی در خط مقدم هستند دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و از این بابت قدردان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم.

شهردار رشت دغدغه اصلی شورای ششم را رفع مشکلات شهر و شهروندان عنوان کرد و افزود: این هدف و دغدغه در جلسات و چیدمان کمیسیون‌های تخصصی شورا کاملاً مشهود است از سوی دیگر امروز پروژه‌های عمرانی خوبی در شهر رشت در حال اجرا است که گزارش آن به شورا ارائه می‌شود.

احمدی با اشاره به عملیات احداث دیواره حفاظتی حاشیه رودخانه گوهررود جنب عمارت کلاه فرهنگی گفت: عملیات زیرساخت مسکن مهر در بخش آسفالت و روشنایی، تکمیل رصدخانه رشت، احیای تالاب عینک، احداث پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و بازگشایی خیابان مسکن مهر به سمت جماران از جمله پروژه‌های مدنظر هستند.

وی به همفکری شورا و شهرداری پیرامون پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در رشت اشاره و بیان کرد: دو پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) نیروی دریایی رشت در این زمینه مطرح بود و برای این دو پروژه باید با اعضای شورا همفکری و تصمیم‌گیری شود.

شهردار رشت نظام پرداخت در پروژه‌های عمرانی رشت را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در حوزه پروژه‌های سرمایه‌گذاری نشست‌های متعددی با سرمایه‌گذاران برگزار شده است از این‌ رو برای پروژه‌های عمرانی رشت نظام پرداختی تعریف کرده‌ایم که در روند اجرا حائز اهمیت است.

احمدی از حل مشکلات نسق‌سازان در رشت خبر داد و افزود: در همین ایام نشستی با مدیران مربوطه برگزار کردیم و با تاکید به ایجاد برخی زیر ساخت‌ها قرار شد مشکل زمین‌های نسقی در رشت برطرف شود.

هادی رمضانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه وضعیت رودخانه‌های رشت را نگران‌کننده دانست و اظهار داشت: مردم از ما انتظار برطرف کردن این مشکلات را دارند بنابراین مشکل این رودخانه‌ها با عزم شورای ششم باید برطرف شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با یادآوری خاطره‌ای از شهید مدافع حرم بابک نوری هریس گفت: مسئولان بایستی برای خود الگوی درستی انتخاب کنند و پای صحبت‌های مردم بنشینند و مشکلات مردم را ببینند و این پیام برادر شهیدم بابک نوری است که بیان کرده بود.

مهدی نوری هریس با اشاره به ضرورت ایجاد تغییر در شهر رشت و عمل به‌ تعهد توسط شورای ششم گفت: ما به مردم تعهد دادیم که حال مردم و شهر را تغییر دهیم و باید این کار را انجام دهیم.

وی حل مشکلات کارخانه‌های آسفالت و تامین بودجه آن‌ها در صورت نیاز را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ۱۸۸ دستگاه اتوبوس در رشت داریم اما ۱۷ اتوبوس کار می‌کنند و ۵۰ درصد ماشین‌آلات سنگین شهرداری استفاده نمی‌شود.

نوری هریس با بیان اینکه شهدا زنده‌اند و نظاره‌گر اعمال ما هستند تصریح کرد: از نعمت بیشترین باران در سطح کشور برخوردار هستیم اما گلخانه نداریم و این مشکل باید حل شود تا این حجم گل از بخش خصوصی خریداری نشود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن آرزوی سلامتی برای مدافعان سلامت اظهار داشت: کمک همه‌جانبه به قشر زحمتکش مدافعان سلامت و کادر درمان از سوی شورا و شهرداری مورد تاکید است.

مسعود عباس‌نژاد با بیان اینکه در اکثر مناطق شهرداری با کمبود منابع مالی مواجه هستیم تصریح کرد: بحران آسفالت در شهر رشت یکی دیگر از مشکلات است که با آن روبه‌رو هستیم از طرفی ورودی شهر رشت هم زیبنده این شهر نیست و ایجاد خیابان‌های فرعی مسکن مهر به جماران نیز مشکلات زیادی برای مردم جماران ایجاد کرده است.

وی گفت: مدیران مناطق شهرداری و سازمان‌ها باید خودکفا و درآمدزایی داشته باشند؛ متاسفانه در سازمان سیما منظر شهرداری، مدیر اموال نداریم و میلیاردها تومان برای اِلمان‌ها هزینه می‌شود اما این المان‌ها پس از مدتی دور ریخته می‌شود و انباری برای ذخیره و استفاده مجدد از آن‌ها نداریم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: سالهاست که پیرامون رودخانه‌های زرجوب و گوهررود صحبت می‌شود و متاسفانه این رودخانه‌ها امروز تبدیل به کابوس دردناک شده‌اند از طرفی ۴۲ مخرج فاضلاب هم به این رودخانه سرازیر می‌شود و معلوم نیست متولی آن چه کسی است.

سید حسین رضوی تصریح کرد: اگر قرار است فاضلاب شهری، خانگی و صنعتی به رودخانه‌ها نریزد باید با جدیت ورود کرده و جلوی ورود فاضلاب به رودخانه‌ها گرفته شود و بنده پیشنهاد می‌دهم در شورای ششم کارگروه فعالی پیرامون رودخانه‌ها تشکیل شود و با حضور همه دستگاه‌های ذی‌ربط و اثرگذار، مشکل ۴۲ مخرج مذکور حل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: گیلان جزو نخستین استان‌هایی بود که درگیر کرونا شد و تا امروز نزدیک به ۶۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۳۰۰ هزار مورد تشخیص آزمایشگاهی داشتیم و ۴ هزار پرستار، بیش از هزار پزشک و نزدیک به ۲۹ بیمارستان دولتی و تخصصی و کلیه مراکز بهداشت فعالیت داشتند‌

ارسلان سالاری تصریح کرد: برای مبارزه با کرونا در گیلان در همان ابتدا از همه ظرفیت‌ها و ارگان‌ها برای مبارزه با این بیماری استفاده کردیم البته معیوب بودن زیرساخت‌های درمانی استان از لحاظ فضای فیزیکی، ناتمام ماندن پروژه‌های درمانی استان و همچنین در حوزه تجهیزات از جمله مشکلاتی بود که با آن روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت استانی، سپاه، ارتش و سازمان برنامه و بودجه برای مبارزه با کرونا و ترمیم زیرساخت‌ها استفاده کردیم گفت: راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی در استان، اضافه شدن ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به این ناوگان و راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در شمال کشور از اقداماتی بود که انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: خرید دو خوابگاه برای این دانشگاه با هزینه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان و افزایش ۶۰۰ نفری ظرفیت خوابگاه دانشگاه، اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی با همکاری سپاه، تجهیز بیمارستان تالش با ۳۰ میلیارد تومان و بیمارستان لنگرود با ۲۰ میلیارد تومان جزو دیگر اقدامات است.

سالاری با اشاره به راه‌اندازی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انزلی، اورژانس فومن و افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی گیلان افزود: با توجه به قدمت بیمارستان پورسینا و رازی لذا پیگیری‌هایی در سطح کلان و با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) برای بهبود احداث و اتمام پروژه‌های درمانی انجام‌ دادیم.

وی بیان کرد: توزیع ۸۵۰ قلم تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و عقد قرارداد برای احداث ساختمان جدید در محوطه بیمارستان پورسینا با ظرفیت ۳۵۰ تخت و تکمیل دانشکده پزشکی که در سایت لاکان به مدت ۲۵ سال به صورت اسکلت رها شده است جزو دیگر اقدامات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمام شهرستان‌های گیلان هم‌اکنون دارای سی تی اسکن پیشرفته هستند افزود: حدود ۴۷ پروژه در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی در آینده نزدیک در استان گیلان افتتاح می‌شود.

سالاری از افزایش مراکز تزریق واکسن در استان خبر داد و بیان کرد: تجهیز سوله بخش لاکان رشت، تجهیز اورژانس جدید بیمارستان حشمت و ای سی یو بیمارستان پورسینا، خرید دستگاه آنژیوگرافی مغزی بیمارستان پورسینا با صرف هزینه ۲۰ میلیارد تومان انجام شد.

در ابتدای این جلسه به مناسبت روز پزشک از تعدادی از مدافعان سلامت تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 1 =