ایمن سازی شهروندان گیلانی در کوتاه‌ترین زمان

0 4

استاندار گیلان از ایمن سازی شهروندان گیلانی، با آمادگی بیش از ۹۰۰ گروه برای اجرای واکسیناسیون در استان خبر داد.

عصر کاسپین/ استاندار گیلان در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان ، شتاب گیری روند واکسیناسیون گروه‌های هدف را مهم‌ترین رویکرد روز‌های آینده دانست و گفت: گسترش فعالیت ۸۴۲ گروه ثابت و ۶۲ گروه سیار برای واکسیناسیون موجب می‌شود ایمن سازی شهروندان گیلانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

ارسلان زارع افزود : بهره مندی از خدمات این گروه‌ها و تلفیق آن با تشدید فعالیت بسیجی‌های آموزش دیده در قالب طرح شهید سلیمانی و همکاری مردم خوب و با فرهنگ گیلان، استان را به لحاظ آماری به نقطه امن و مطلوب واکسیناسیون خواهد رساند.

وی تولید محتوا از سوی اعضای کمیته رسانه‌ای ستاد ، به ویژه صدا و سیما را برای تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا بسیار ضروری دانست و گفت : برخی افراد و گروه‌ها به ویژه در فضای مجازی ، واکسیناسیون را که اقدامی نتیجه بخش و علمی شناخته شده ، نفی می‌کنند که باید با تولیدات محتوایی مناسب ، این اقدامات مخرب را خنثی کرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : به رغم اینکه تزریق واکسن یک مولفه مهم برای پیشگیری است ، اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک، برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا اهمیت بسیار بالایی دارد.

ارسلان زارع در ادامه به مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت : بر اساس این مصوبات و با پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، بازپرداخت تسهیلات کرونایی برای فعالان بخش گردشگری تا پایان سال و پرداخت مالیات این صنف تا آخر آذر ماه تمدید شد.

وی افزود : با تصویب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ، مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار ، به صورت تجمع و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز استان برگزار خواهدشد که با توجه به فرصت باقیمانده تا این روز درصورت بروز تغییر در برنامه ، در جلسه هفته آینده موضوع مجددا برسی و اعلام می‌شود.

دکتر سالاری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست با اشاره به بستری شدن ۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: با احتساب این افراد، هم اکنون ۳۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

سرهنگ حبیبی ، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار و متخصصان هم به تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه با اجرای بهینه طرح غربالگری شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: با همکاری بسیج قشر‌های مختلف و ارتقاء سطح آگاهی عمومی، از شیوع بیشتر بیماری کرونا پیشگیری خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =