بیش از ٧٧ هزار دانش‌آموز گیلانی واکسن کرونا را دریافت کردند

0 6

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون بیش از ٧٧ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

عصر کاسپین/ دکتر حسن رخ شاد روز سه شنبه اظهار داشت: از مجموعه دانش آموزانی که نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت کردند حدود ۸۴۰ نفر دز دوم واکسن را نیز تزریق کردند.

وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر در استان گیلان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که افزون بر ۷۲ درصد از جمعیت هدف استان را شامل می شود.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان اظهار داشت: همچنین بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در استان گیلان هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند که ۲۶ درصد از جامعه هدف استان را پوشش می دهد. 

به گفته رخ شاد از ابتدای تزریق واکسن کرونا در استان تاکنون بیش از ٢ میلیون و ۵۳۹ هزار دز واکسن وارد شده است که به سرعت در مراکز درمانی تزریق می شود.

 بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان املش در وضعیت آبی کرونایی استان گیلان قرار دارد، شهرستان های صومعه سرا ، لاهیجان، سیاهکل، شفت، ماسال، فومن، بندرانزلی و رضوانشهر زرد، و لنگرود، رودسر، رودبار، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، آستارا و تالش نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشان می دهد هم اکنون ٣٧٣ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که نسبت به پیک موج پنجم کاهش بیش از ۸۰ درصدی داشته است.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر ویروس کرونا در کشور بود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۰ هزار دانش آموز است که ۱۶۸ هزار و ۵۷۹ نفر در دوره اول و دوم متوسطه تحصیل می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − چهارده =