توسعه زیر ساخت های سوارکاری و حفظ نژاد اسب کاسپین در منطقه آزاد انزلی

0 22

رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران با مهندس اکبری مقدم رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و پیرامون توسعه فعالیت در رشته سوارکاری و حفظ نژاد اسب کاسپین با محوریت سازمان منطقه آزاد انزلی گفتگو کردند.

عصر کاسپین/ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار رشته ورزشی سوارکاری را یکی از ورزش های مفرح و سفارش شده در آموزه های دینی بیان کرد و گفت: گسترش فعالیت در حوزه ورزش و رشته‌های مختص به اقلیم هر منطقه اثرات مثبت در حوزه نشاط اجتماعی، فرهنگی و حفظ ارزشهای مطقه‌ای دارد و سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی لازم به منظور گسترش فعالیت در این رشته ورزشی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ نژاد اسب کاسپین خاطرنشان کرد: شش دوره از رقابت‌های ورزشی اسب کاسپین با مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور معرفی نژاد برتر و حفاظت از اصالت نژادی اسب کاسپین تاکنون برگزار شده و شایسته است به منظور معرفی این گونه خاص و ثبت آن در سطح بین المللی با محوریت استان های شمالی کشور اقدامات لازم انجام شود .

در ادامه مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری فدراسیون جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ باشگاه‌سوارکاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح کشور دایر شده است که این موضوع بیانگر استقبال بخش خصوصی از این رشته مفرح و حجم بالای سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی در ادامه گسترش فعالیت رشته ورزشی سوارکاری را منجر به افزایش فرصت های شغلی و ایجاد نشاط در سطح جامع اعلام و خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی از جمله مسابقات سوارکاری معرفی نجات های برتر منجر به حفظ گونه‌های ارزشمند و صادرات اسب به کشورهای مختلف شده که این امر علاوه بر ایجاد فرصت شغلی برای جوامع محلی موجب افزایش درآمد ارزی کشور مان شده است و با توجه به موقعیت ممتاز منطقه آزاد انزلی آمادگی لازم از سوی فدراسیون سوارکاری به منظور ایجاد مجموعه کامل جهت برگزاری رقابت ها و گسترش فعالیت ورزشی در این حوزه وجود دارد.

در ادامه این نشست از مهندس هوشنگ افشاری یکی از بزرگ‌ترین فعالین حوزه حفظ و تکثیر اسب کاسپین در منطقه آزاد انزلی تقدیر به عمل آمد و آقای سیرنگ پوررحیمی نیز به عنوان رئیس هیئت سوارکاری منطقه آزاد انزلی منصوب شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 18 =