دنیامالی: جایگاه معلم در جامعه باید ارتقا پیدا کند

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس،گفت: جنس معلم جنس شأنیت است و جایگاه معلم در جامعه باید ارتقا پیدا کند.

 عصر کاسپین/ احمد دنیامالی با تمجید از فرهنگیان بازنشسته عنوان کرد:بازنشستگان فرهنگی عزیز در این شهر به گردن خیلی ها حق دارند، متاسفانه کم توجهی و بعضی مواقع بی توجهی بسیاری به حوزه فرهنگی و فرهنگیان می‌ شود و متاسفانه از آن نگاه مثبتی که امثال شهید رجایی به این حوزه داشتند رفته رفته فاصله گرفتیم.

 نماینده مردم انزلی در  مجلس شورای اسلامی در نشست با جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد: بحث صندوق بازنشستگان به یک مشکل در سطح ملی تبدیل شده، طبیعتا با توجه به افت شاخص پایه ملی پول در کشور آن سهمی که برای فرهنگیان در نظر گرفته شده کافی نیست و اگر متناسب با تورم در نظر گرفته نشود بازهم فشار مضاعفی بر معلمان خواهد شد.

وی با تاکید بر جایگاه و شان بالای معلم افزود؛ جنس معلم جنس شأنیت است، جایگاه معلم در جامعه باید ارتقا پیدا کند و این تنها با افزایش حقوق و… امکان پذیر نیست و از  همین رو  هم اکنون مبحث اضافه شدن حقوق نیست بلکه متناسب کردن آن با میزان تورم است.

 وی ادامه  داد:  ما به همکارانمان در مجلس هم نکات زیادی را گوشزد می کنیم تا انشالله بتوانیم در چارچوب قانون مشخص مشکلات جامعه بخصوص فرهنگیان را حل نماییم.

نماینده مردم انزلی دیدگاه مجلس به مشکلات فرهنگیان را دیدگاهی مثبت و سازنده برشمرد و  افزود: در حوزه آموزش و پرورش و معلمان در مجلس مطمئن باشید عمده نمایندگان موافق حل این مشکلات و ارتقا جایگاه کیفی این قشر هستند و ضمن اینکه خیلی از همکاران خودشان جزئی از کادر فرهنگیان بوده اند، لذا ما در مجلس به جهت اینکه در نشست های مختلفی این موضوعات مطرح شده است اکثرا نمایندگان در این مورد توجیه هستند.

دنیامالی همچنین با اشاره بر پیگیری معضلات در شورای تلفیق افزود؛ از نکات مهمی که در شورای تلفیق بنده پیگیر آن خواهم بود بحث کسری در حوزه آموزش و پرورش است، و نباید تفاوتی در بحث بازنشستگان بین بازنشسته ای قائل شویم، صندوق هارا باید جمع کنیم و به یک ساماندهی واحد برسانیم.

نماینده مردم انزلی در پایان بر ارتقا جایگاه انزلی تاکید کرد و گفت ؛ از نظر بنده باید جایگاه آموزش و پرورش شهرستان ارتقا یابد و شاخص های آموزش و پرورش خودمان را تقویت کنیم زیرا انزلی شهری نیست که در جایگاه های پائین آن را ببینیم.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.