افزایش دو برابری اعتبارات پایگاه های انتقال خون رشت

0 31

فرماندار رشت گفت: فرهنگ اهدای خون به طور مستمر، آنگونه که باید؛ در جامعه نهادینه نشده و نیازمند فرهنگ سازی و ترغیب داوطلبان برای اهدای خون به بیماران نیازمند هستیم.

عصر کاسپین/ علی فتح اللهی فرماندار رشت در دیدار با اعضای موسسه ترویج اهدای خون و سلامت گیلان ضمن تبریک روز نیروی دریایی، اظهار داشت: با وجود پیشرفت چشمگیر بشر در علم پزشکی هنوز هیچ جایگزینی برای خون یافت نشده است، لذا اهدا خون از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار رشت به اهمیت کمک به همنوع در باورهای دینی کشورمان را خطر نشان کرد و گفت: در کشوری که ایدئولوژی فکری حکومت بر مبنای اسلام است، نخستین توصیه آن بر اساس آیات قرآنی و احادیث و روایات، باخبر بودن از درد همنوع و تلاش برای رفع این آلام است.

وی افزود: قدم برداشتن برای مردم و خدمت به خلق خدا، اجر و پاداش بسیار زیادی دارد و فقط خداوند قادر به اعطای آن می باشد و لذا هر عملی به نیت آن عمل بسته است.

فتح اللهی با تاکید بر ارزشمندی تلاش های موسسه ترویج اهدای خون و سلامت گیلان، خاطر نشان کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و اهدای خون را به عنوان یک فرهنگ در بین نسل جوان معرفی کنیم. وقتی این مسأله به فرهنگ تبدیل شد، بودن یا نبودن خون در مرکز انتقال خون به یک دغدغه برای مردم تبدیل خواهد شد و لذا برای برطرف شدن این دغدغه به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به افزایش دو برابری اعتبارات مراکز انتقال خون شهرستان به نسبت سال گذشته، افزود: اعتبار در نظر گرفته در این خصوص مبلغ ۵ میلیارد ریال می باشد و در این راستا راه اندازی سایت انتقال خون مسکن مهر رشت در اولویت اقدام می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفده =