دعوت از یونسکو برای بازدید از لاهیجان و معرفی این شهر به عنوان پایتخت چای

0 15

​فرخی میکال با بیان اینکه از یونسکو برای بازدید از لاهیجان و معرفی شهر لاهیجان به عنوان پایتخت چای دعوت به عمل آمده است گفت: این اتفاق علاوه بر حمایت از صنعت چای کشور، کمک شایان توجهی به توسعه حوزه گردشگری خواهد کرد.

عصر کاسپین/ «رسول فرخی میکال» با تاکید بر اینکه از یونسکو دعوت کرده‌ایم تا با بازدید از لاهیجان، این شهر را به عنوان پایتخت چای معرفی کند اظهار داشت: این اتفاق علاوه بر حمایت از صنعت چای ایرانی کمک شایان توجهی هم به توسعه حوزه گردشگری خواهد کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس حمایت از کشاورزان چایکار را برای افزایش رغبت آنان جهت ادامه فعالیت تولیدی را خواستار شد و عنوان کرد: افزایش سرسام‌آور قیمت نهاده‌های کشاوری، سموم و کودهای شیمیایی در کنار افزایش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت چای فشار زیادی را به کشاورزان چایکار وارد آورده است.

 

وی با اذعان بر این نکته که در حال حاضر قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای پایین است و هزینه‌های داشت و برداشت برگ سبز چای برای چایکاران مقرون به صرفه نیست تصریح کرد: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی به ویژه اراضی چای باید قیمت چای واقعی و برنامه بورس چای به شکل جدی‌تری پیگیری شود.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان برنج و چای را دو محصول استراتژیک و مهم استان گیلان و کل کشور خواند و یادآور شد: کیفیت بالا در کنار عدم استفاده از سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی و همچنین بحث ارگانیک بودن چند ویژگی بارز محصول چای ایرانی محسوب می‌شود که خاستگاه آن در استان گیلان و لاهیجان واقع شده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس انجام اقداماتی در جهت تثبیت هر چه بیشتر جایگاه چای ارگانیک ایرانی در بین مصرف‌کنندگان داخلی و همچنین حضور در سطح بازارهای جهانی را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اختصاص یارانه به چایکاران و کمک به تجهیز کارخانجات چایسازی برنامه‌های اولویت‌دار دیگری است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =