مجموعه اقدامات در راستای کاهش سرقت شبکه و تاسیسات توزیع برق

0 13

دکتر محمداسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به تشریح اقدامات این شرکت در راستای کاهش سرقت شبکه ها و تاسیسات برق پرداخت.

عصرکاسپین/وی گفت : سرقت تجهیزات شبکه های توزیع برق به یکی از مشکلات اساسی این صنعت مبدل شده است، این واقعه و ناهنجاری اجتماعی شوم ، نه تنها به این صنعت زیر بنایی مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکین و تولیدات کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده ای وارد می‌سازد.

هنرمند تاکید کرد: در خلال کارهای جاری برای تامین و نگهداری شبکه های توزیع برق ، این گونه سرقت ها سبب خاموشی های طولانی مدت شده و فشار مضاعفی به کارکنان بخش اجرایی این شرکت و همچنین مشترکین منطقه وارد می کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان در این راستا تصریح کرد : هر گونه اقدام جهت کاهش و مهار نمودن این جرم و بزه اجتماعی بیش از همه به نفع کل آحاد جامعه خواهد بود.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم توزیع برق گیلان به منظور کاهش این پدیده مذموم، برقراری نشست و همکاری از سوی دفتر حراست و امور محرمانه توزیع برق گیلان با نیروی انتظامی بوده است که از ابتدای سال در شهرستانهای رشت، رودسر، رودبار، آستارا، تالش، انزلی، سیاهکل، ماسال، شفت، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و لنگرود همکاری موثری با پلیس آگاهی صورت پذیرفته است.

هنرمند خاطرنشان کرد: برابر نشست های برگزارشده با نیروی انتظامی در خصوص کاهش سرقت اقدامات موثری توسط شرکت توزیع برق صورت پذیرفته است که از جمله آنها می توان به : تبدیل کابل های مسی به کابل های خود نگهدار در مناطق جرم خیز، کنترل و نظارت بیشتر در نحوه جذب و تأیید صلاحیت پرسنل شرکتهای پیمانکاری، ایجاد گشت های تلفیقی مشترک ثابت، مستمر و تعطیل ناپذیر، جوشکاری صحیح تجهیزات منصوبه در سکوهای ترانس ها، صدورکارت شناسایی متحدالشکل برای کلیه عوامل پیمانکاری و صدور برگ مأموریت برای اکیپ های اجرایی به هنگام اعزام به محل مأموریت اشاره کرد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اضافه کرد: حساس نمودن پرسنل سامانه ۱۲۱ نسبت به گزارشات مردمی درخصوص قطع برق بخصوص در ساعات غیراداری، نظارت بر پیمانکاران منفک شده، فعال نمودن کادر امور حقوقی شرکت برحضور آنان در دعاوی و کشفیات برای پیگیری قضایی، شناسایی مراکز ذوب فلز ، مالخرها و اماکن خرید ضایعات، حفظ صحنه های سرقت و اعلام مراتب به نیروی انتظامی نیز از جمله توافق ها و اقدامات مشترک توزیع برق گیلان و نیروی انتظامی استان است.

وی عنوان کرد: علیرغم تعامل و ارتباط دوسویه و همکاری صمیمانه با نیروی انتظامی استان گیلان، حضور و مشارکت مردم و مشترکین محترم در امر حفظ، نگهداری و صیانت از شبکه های توزیع انکار ناپذیر خواهد بود .

هنرمند در خصوص روشهای مشارکت مردمی در حفظ و پاسداری از این سرمایه ملی به عنوان مالکان اصلی اموال عمومی گفت : گزارش به موقع هم استانی های محترم پس از اطلاع از خاموشی های مشکوک و طولانی مدت خصوصاً در ساعات غیر پیک و ساعات اولیه صبح به واحد اتفاقات برق محل و تماس با سامانه تلفنی ۱۲۱ و همچنین ثبت آنی و آنلاین گزارشات فوق در سامانه کاربردی برق من از مهمترین روش های مقابله و مشارکت در امر خطیر کاهش سرقت سیم های برق و متعاقباً افزایش میزان پایداری شبکه های توزیع در سطح استان می باشد.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری علیرغم اقدامات نظارتی و پیشگیرانه ۷۲۰ فقره سرقت سیم گزارش و ثبت گردیده که این امر خسارتی قریب به ۱۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات شرکت وارد آورده است، همچنین از دیگر موارد سرقت انرژی مربوط به استخراج غیرمجاز رمزارز می باشد که باهمکاری نیروی انتظامی این مراکز کشف و مورد پیگرد قضایی قرار می گیرد و گفتنی است از سال گذشته تا کنون، بیش از ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال به صنعت برق استان خسارت وارد کرده اند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در پایان اظهار داشت: این شرکت افتخار خدمت رسانی به بیش از یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق در استان را دارد که این میزان مشترک از طریق ۳۰ هزار کیلومتر به شبکه توزیع برق متصل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =