۱۶ هزار متر مربع از جنگلهای گیلان بر اثر وزش باد گرم دچار حریق شد

0 12

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: به دلیل وزش باد گرم از عصر روز گذشته تا بامداد امروز چهارشنبه ۱۶ هزار متر مربع از جنگل های گیلان دچار حریق شد.

عصر کاسپین/ سرهنگ محمد قربانی لرد روز چهارشنبه اظهار داشت : در این مدت حریق جنگل در شهرستان های رودبار، رشت، شفت، تالش، ماسال و سیاهکل اتفاق افتاد که همه این حریق ها سطحی و ناشی از سوختن برگ های زیر درختان بوده و به تنه درختان آسیب نرسیده است.

وی با بیان اینکه در مجموع بر اساس آخرین جمع بندی ها ۱۶ هزار مترمربع از اراضی جنگلی این شهرستان ها دچار حریق شده است، اضافه کرد: همه این آتش سوزی ها با حضور به موقع نیروهای حفاظت منابع طبیعی با توجه به آماده باش نیروها بر اساس هشدار هواشناسی مهار و مشکلی ایجاد نشده است.

سرهنگ قربانی لرد با اشاره به کاهش حریق طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: طی هشت ماه پارسال ۱۱۶ فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان گیلان اتفاق افتاد اما خوشبختانه امسال در این مدت ۴۳ مورد بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مردم خواست در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

از عصر امروز چهارشنبه با ورود سامانه سرد و بارشی وزش باد، شمالی و سرد خواهد شد و تا صبح جمعه شاهد بارندگی نسبتا شدید و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی برف و وزش باد خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + ده =