آقازاده: همکاری استراتژیک تهران و پکن موجب ارزآوری می‌شود

0 7

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد همکاری استراتژیک طولانی مدت موجب ثبات در عرصه اقتصادی و آرامش خاطر برای بازرگانان ایران و چین می شود.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده دافساری در خصوص اجرایی شدن برنامه همکاری جامع ایران و چین، گفت: رابطه تهران و پکن راهبردی است از این رو مشاهده می شود که اجرایی شدن سند همکاری بلندمدت دو کشور در حال اجرایی شدن است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفر وزیر خارجه کشورمان به چین قطعا در مقطع حساسی صورت گرفته است، اظهار کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد مناسبات دو کشور در چارچوب قرارداد ۲۵ ساله تشدید و تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانندچین و روسیه در شرایط سخت با کشورمان روابط خوبی داشته اند و تحت تاثیر فشارهای آمریکا و برخی کشورهای دیگر قرار نگرفته اند، ادامه داد: از این رو انعقاد قرارداد مشترک دوجانبه درازمدت می تواند به افزایش امنیت منطقه و جلوگیری از تنش آفرینی های دشمنان نیز کمک شایانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه همکاری استراتژیک طولانی مدت موجب ثبات در عرصه اقتصادی و آرامش خاطر برای بازرگانان دو کشور می شود، افزود: در واقع شاید برخی عنوان کنند اگر برجام به نتیجه برسد روابط ایران و غرب بهبود یاد از این رو فعالان اقتصادی آسیایی فرصتی برای سرمایه گذاری مشترک پیدا نخواهند کرد در حالی که با اجرای قرارداد ۲۵ ساله تمامی این شبهات از بین خواهد رفت و همکاری های دوجانبه تقویت می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک همکاری تهران و پکن محاصره امنیتی و اقتصادی غربی  ها و قدرت های فرامنطقه ای را درهم خواهد شکست و موجب افزایش ارزآوری برای دو کشور خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + هفده =