جوابیه اداره کل بیمه سلامت استان گیلان: توضیحات روابط عمومی بیمه سلامت در پی انتشاریک گزارش

بیمه سلامت استان گیلان در پی انتشار گزارش خبرگزاری ایرنا روز سه شنبه ۰۲/۱۲/۱۴۰۰درخصوص سرگردانی بیماران گیلان پشت قطعی سامانه نسخه الکترونیک داروخانه ها توضیحاتی به شرح ذیل ارائه نمود.

عصر کاسپین/ اگرچه قطعی موقت سامانه در روز شنبه ۲۳ بهمن ماه را داشته ایم که با پیگیری و تلاش شبانه روزی تیم توسعه و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران مشکل در اسرع وقت برطرف گردید که این قطعی موقت موجود نارضایتی برخی از بیمه شدگان و مراکز درمانی گردید لذا تاکنون هیچ گونه قطعی یا اختلالی در سرویس مذکور مشاهده نشد و به اطلاع بیمه شدگان و مراکز درمانی می رساند که احیاناً کندی یا قطعی توسط مراکز ، داروخانه و … اعلام می شود اشکال از اینترنت مرکز درمانی می باشد که توصیه می شود در این حالت مراکزی که از بیماران مراجعات بیشتری دارند از اینترنت پایدار با سرعت و پهنای باند بالا و تعداد اپراتورهای بیشتر در جهت ارائه خدمات با کیفیت بهره گیرند.

لازم به ذکر می باشد این طرح مزایای بسیار زیادی دارد که در طرح نسخه نویسی الکترونیک با تشکیل پرونده سلامت الکترونیک ، روند درمان بیماران به واسطه دسترسی به سوابق درمانی در مسیر بسیار مطلوبی قرار می گیرد. اجرای کامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک گامی بلند در ارتقاء کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت در جامعه است و پیاده سازی سیستم نسخه نویسی الکترونیک همراه با پرونده الکترونیک سلامت باعث صرفه جویی و کاهش هزینه های مراقبت ، کاهش اشتباهات نسخه نویسی ، خطاهای دارویی ، عوارض ناخواسته دارویی و در کل ، افزایش کارایی و کیفیت مراقبت می شود.

در نسخه نویسی الکترونیک امکانی فراهم شده تا بیمه شدگان به تاریخچه تجویزهای پزشک دسترسی داشته باشند. در طرح نسخه نویسی الکترونیک نیاز به ارائه دفترچه نیست و برای ویزیت و استفاده از خدمات پاراکلینیک تنها با داشتن کد ملی و ارائه کارت شناسایی (کارت ملی ، گواهینامه و یا گذرنامه) کافی است و پس از ویزیت پزشک بیمه شدگان با دریافت کد رهگیری می توانند دارو و خدمات لازم را دریافت کنند.شهروندان وبیمه شدگان محترم درصورت مشاهده هرگونه اختلال درروند خدمات رسانی بیمه درهر ساعت از شبانه روز وایام تعطیل با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل فرمایند

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.