آب گذاری کانال چپ سنگر / نوبت بندی برای آب گذاری کانال‌ها تا پایان تیر

0 17

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و منطقه‌ای گیلان از آب گذاری کانال چپ سنگر از امروز به مدت ۱۶ روز خبر داد و گفت: آب پس از آن به مدت ۴ روز قطع و دوباره رها سازی خواهد شد.

عصر کاسپین/ محمدجواد خانی پور گفت: آبگذاری کانال چپ سنگر برای تامین آب زراعی شالیزار‌های مناطق مرکزی گیلان شامل رشت، خشکبیجار، خمام، کوچصفهان، لشت نشا و سنگر، از امروز آغاز شد و به مدت ۱۶ روز ادامه دارد و پس از آن به مدت ۴ روز قطع و دوباره رها سازی خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه نوبت بندی برای آب گذاری کانال‌ها تا پایان تیر، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی گیلان، شالیکاران استان در این مدت، با مدیریت مصرف آب و همکاری با میراب‌های محلی، نشا و دیگر مراحل زراعی خود را به موقع انجام دهند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده، اضافه کرد: رهاسازی آب در کانال راست سنگر هم که برای تامین آب شالیزار‌های مناطق شرقی گیلان و فومنات، از ۱۱ اردیبهشت آغاز شده، هم اکنون به انتهایی‌ترین شالیزار‌های شهرستان لنگرود رسیده و تا ۴۸ ساعت آینده به دورترین منطقه آبریز کانال فومنات در شهرستان رضوانشهر هم خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =