لزوم تهیه گزارش بی‌طرفانه و بر مبنای واقعیت/ گزارشگر سازمان ملل نباید فراتر از ماموریت خود به حوزه‌هایی دیگر ورود کند

0 15

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر گزارشگر حقوقی ویژه سازمان ملل به تهران، گفت: خانم دووهان هیچ ماموریتی فراتر از بررسی و گزارش آثار منفی تحریم‌ها بر بهره مندی ایرانیان از حقوق بشر مانند حق سلامت، غذا، آموزش و غیره ندارد و نباید فراتر از ماموریت خود به حوزه‌هایی ورود کند.

عصر کاسپین/ سیدعلی آقازاده دافساری در واکنش به سفر گزارشگر حقوقی سازمان ملل متحد به تهران برای بررسی «آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر»، گفت: این سفرها به درخواست گزارشگر و با موافقت کشور میزبان و توافق و هماهنگی‌های قبل وارد کشور می‌شوند. خانم آلنا دووهان هم طبق همین روال چند روزی است وارد ایران شده اما آنچه حائز اهمیت است، تهیه گزارش بی‌طرفانه و به دور از بغض‌ها و کینه‌های نظام سلطه علیه ملت ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اقدامات قهرآمیز یکجانبه در واقع همان تحریم‌هایی هستند که از سوی کشورهای غربی علیه دیگر کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه نظیر ایران، ونزوئلا، کوبا، و … وضع می‌شوند. گزارشگر سازمان ملل هم باید بررسی عادلانه‌ای از آثار تحریم‌ها در ایران داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: بدون تردید خانم دووهان هیچ ماموریتی فراتر از بررسی و گزارش آثار منفی تحریم ها بر بهره مندی ایرانیان از حقوق بشر (حق سلامت، حق غذا، حق محیط زیست، حق آموزش، حق توسعه و …) برعهده ندارد و نباید فراتر از ماموریت خود به حوزه‌هایی ورود کند که باعث تقلیل آثار تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی کشور شود. وی در این گزارش باید به جنایات ضد‌انقلاب‌ها در طول چهل سال گذشته علیه ملت ایران، جنایات صدام در دوران هشت سال دفاع مقدس و سایر جنایات نظام استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مظلومیت ملت ایران در گزارش خانم دووهان باید مشخص شود، اظهار کرد: امیدوارم گزارشگر حقوقی سازمان ملل تحت تاثیر القائات آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث قرار نگرفته باشد و بر اساس واقعیت‌ها گزارش تهیه کند. وی باید ببیند که مردم ایران در فضای معنوی و با تفاهم و وحدت ملی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و بر اساس اهداف نظام جمهوری اسلامی ایراندنبال توسعه کشور هستند.

آقازاده دافساری با تاکید بر تهیه گزارش بر مبنای واقعیات، تصریح کرد: گزارش‌های خلاف واقعیت از سوی رژیم صهیونیستی، انگلیس جنایت کار و آمریکایی‌ها به نهادهای بین المللی داده شده است که منطبق با مظلومیت مردم ایران نیست لذا خانم دووهان باید ضمن رد گزارش‌های قبل به بیان واقعیت‌ها و آثار تحریم‌ها بر مردم بپردازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − پنج =